سرویس: اخبار شهرستان 10:58 - سه شنبه 15 اسفند 1396

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان؛

دغدغه مسئولان استان، معیشت و مشکلات کشاورزان است/ پرداخت خسارت و احقاق حقوق حقه کشاورزان در اولویت برنامه استاندار اصفهان

شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: استاندار در مسیری حرکت می کنند که رفع مشکلات مربوط به معیشت کشاورزان ، پرداخت خسارت های وارده به آنان و احقاق حقوق حقه کشاورزان، در اولویت برنامه ها قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد علی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در نشستی که پیرامون بررسی مشکلات مربوط به موضوع آب و کشاورزی و با حضور فرماندار اصفهان، تعدادی از مدیران کل استان، ائمه جمعه خوراسگان، ورزنه و اژیه، جمعی از مدیران دستگاه های خدمات رسان استانی و شهرستانی، بخشداران و شوراهای اسلامی مرکزی، بن رود و جلگه و نمایندگان صنف کشاورزان برگزار گردید، با بیان اینکه رفع مشکلات مربوط به حوزه آب و کشاورزی همواره از دغدغه های مسئولان بوده است، اظهار داشت: علاوه بر معضل آب استان، معیشت کشاورزان و خانواده های آنان همواره از دغدغه های استاندار محترم و دیگر مسئولان استان بوده و هست و در این راستا تاکنون پیگیری های خوبی صورت گرفته است.

شجاعی با بیان اینکه ما موظفیم معیشت کشاورزان را تأمین کنیم، افزود: استاندار در مسیری حرکت می کنند که رفع مشکلات مربوط به معیشت کشاورزان، پرداخت خسارت های وارده به آنان و احقاق حقوق حقه کشاورزان، در اولویت برنامه ها قرار دارد که این امر در آینده بسیار نزدیک محقق می شود و مستلزم همکاری و همراهی مدیران استان و صنف کشاورزان  و کلیه کشاورزان عزیز است.

وی با اشاره بر اینکه حل ریشه ای مسائل و معضلات حوزه آب و کشاورزی اندکی زمان بر است، تصریح کرد: طرح پیشنهادی استاندار محترم به دولت به عنوان طرحی ماندگار برای استان است که براساس آن، خسارت های وارده، حقابه و هزینه ایجاد و ساماندهی زیرساخت های بخش کشاورزی تأمین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: ما درصدد ایجاد اشتغال برای فرزندان کشاورزان در صنایع وابسته به کشاورزی هستیم که امیدواریم این طرح نیز با همکاری کشاورزان در آینده نزدیک عملیاتی گردد.

وی با تأکید بر اینکه ما تا قبل از پایان سال وجوهی را به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد، اظهار داشت: برای استمرار این نشست ها جهت حل مشکلات کشاورزان مقرر شد در سه بخش مذکور کمیته ای تحت عنوان کمیته پیگیری امور مربوط به کشاورزان با محوریت ائمه جمعه و عضویت بخشداران ۳ بخش مرکزی، بن رود و جلگه،نماینده شوراهای اسلامی، نمایندگان صنف کشاورزان و اداره جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای، در بخش مربوطه تشکیل و گزارش پیگیری های انجام شده، در بخش ها هر هفته یک بار جهت جمع بندی به دبیرخانه ارسال گردد تا اقدامات مقتضی در جهت رفع مشکلات مربوط به معیشت، اشتغال و توسعه صنایع مربوطه صورت پذیرد و بدنبال آن دبیرخانه ای در فرمانداری اصفهان جهت پیگیری امور و برگزاری ماهیانه این نشست ها تشکیل گردید.

احمد رضوانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان شهرستان بالاخص شرق اصفهان، تأکید کرد: ما درصدد هستیم که درخصوص پرداخت خسارات وارده به کشاورزان و همچنین نحوه توزیع آب، برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان از حضور فعال و پیگیری های مجدانه دستگاه های مختلف استان و شهرستان در این رابطه تقدیر کرد و افزود: امیدواریم در فضایی به دور از هرگونه جنجال بتوانیم در جهت احقاق حقوق حقه کشاورزان گام های مؤثری برداریم.

وی تأکید کرد: ادارات و سازمان های ذی مدخل بالاخص بانک کشاورزی و صندوق خسارات باید در خصوص وام کشاورزان همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

گفتنی است، هریک از مدیران دستگاه های خدماتی استان و همچنین نمایندگان صنف کشاورزان به بیان مشکلات موجود و نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.