اصفهان شرق

90 درصد زندانیانی که در زندان‌ها هستند نباید به زندان بیایند

کدخبر: 162562
1396/12/15 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، اسداله گرجی‌زاده اظهار کرد: نیاز است تا همه جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند، همه جامعه باید کمک کنند تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند، چرا که این موضوع منجر به صدماتی به جامعه می‌شود.

وی افزود: اگر نتوانیم خانواده زندانی‌ها را حمایت کنیم نتایج آن به جامعه بر می‌گردد و برای جامعه مشکل‌ساز می‌شود، چراکه این افراد به عنوان عضوی از جامعه در مشکلی برایشان به وجود می‌آید بقیه جامعه را هم درگیر می‌کنند؛ 90 درصد زندانیانی که در زندان‌ها هستند نباید به زندان بیایند اما شرایط باعث این اتفاق شده تا در زندان باشند، اما جامعه باید این موضوع را بداند که همه زندانیان خلاف‌کار نیستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان اصفهان گفت: برخی از زندانیان باور نمی‌کردند یک روز پایشان به زندان باز شود اما حالا زندانی شده‌اند، 70 درصد زندانیان سابقه قبلی ندارند و این آمار زیبنده کشور ما نیست، همه کار و هم و غم جامعه این شده تا زندانی در زندان‌ها نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال خالی بودن زندان‌ها است اما جامعه شرایطی ایجاد کرده که برخی به زندان می‌افتند؛ نباید خانواده زندانی به خاطر این‌که پدر خانواده در زندان است به زندان نیاید، جامعه باید بداند کسی که در زندان است مقصر است نه فرزند آن شخص که برخی به خاطر زندانی بودن پدر یک دختر با وی ازدواج نمی‌کنند.

گرجی‌زاده عنوان کرد: 2 هزار و 400 زندانی در زندان داریم که حافظ قرآن شدند، باید آسیب‌ها را کم کنیم تا این افراد به زندان نیایند، اما در جامعه تا زندانی را از خودمان ترد می‌کنیم و حق حیات را از زندانی می‌گیریم شرایط را فراهم می‌کنیم تا دوباره شخص به زندان بازگردد؛ موردی داشتیم که زندانی آزاد شده اما بعد از 6 ماه سرخورده شده و به زندان بازگشته است.

وی تشریح کرد: 2 هزار و 400 خانواده تحت نظر مراقبت‌های بعد از خروج هستند و 3 هزار و 500 خانواده تحت پوشش ارگان‌های حمایتی هستند؛ امسال مردم خیر اصفهان بیش از 8 میلیارد تومان در گلریزان ها کمک کردند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان