سرویس: سیاسی 17:11 - دوشنبه 14 اسفند 1396

عضو جامعه روحانیت مبارز

اعاده اموال نامشروع اقدامی جهادی است/ با کسانی که از ارائه اموال طفره می‌رفتند برخورد جدی شود

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اعاده اموال نامشروع اقدامی جهادی است، گفت: باید با کسانی که به واسطه ثروت‌های میلیاردی از ارائه اموال خود طفره می‌رفتند برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌تقی رهبر با بیان اینکه اگر اموال نامشروعی که محرز است را به بیت المال برگردانند کار بسیار پسندیده و جهادی صورت گرفته است، اظهار داشت: در چند وقت اخیر چه بسیار افرادی بوده‌اند که با دریافت حقوق‌های نجومی در مدت کم تصدی مسئولیت به ثروت هنگفتی دست پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) وقتی که با اصرار مردم به حکومت رسید فرمود «اموالی که در دوران عثمان در دست افراد آمده و یا املاکی که با این پول­‌ها به‌دست آورده­‌اند حتی اگر مهریه زنان نیز شده ­باشد باید به بیت‌المال برگردانده شود» بنابراین بازگرداندن این اموال خیلی ضروری است.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در حالت کلی اصل طرح خیلی خوب است ولی این را نیز باید درنظر بگیریم که روند اجرای این طرح نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: در ماده 1 اصل 142 قانون اساسی آمده دارایی مسئولان و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی شود تا مبادا بر خلاف حق، ثروتی افزایش نیافته باشد؛ اما نکته این است که آیا تاکنون این قانون که در سال 58 تصویب شده اجرایی شده‌است یا نه؟ درست است در برخی موارد این قانون اجرا شده اما به صورت کلی باید گفت این قانون تاکنون اجرای کامل نشده‌ و برای آینده باید برنامه ریزی ویژه‌ای کرد.

رهبر تصریح کرد: لزوم اجرای این طرح تنها فقط برای بررسی اموال چند وزیر نیست بلکه باید اموال همه مقامات کشور که مسئولیت پول ساز دارند بررسی و اموالی که به صورت نامشروع و خلاف قانون کسب کرده‌اند به بیت المال بازگردانده شود و با کسانی که به واسطه ثروت‌های میلیاردی از ارائه اموال خود طفره می‌رفتند برخورد جدی صورت گیرد.

وی پیرامون دلسرد شدن مردم نسبت به انقلاب با مشاهده ثروت‌های کلان و کاخ‌نشینی برخی از مسئولان، گفت: با وجود اینکه ممنوعیت زیاده‌روی و زندگی اشرافی‌گری برای مسئولان جمهوری اسلامی مکرراً در سخنان مقام معظم رهبری بیان شده است اما مأسفانه امروزه زندگی اشرافی و رویکرد تجمل‌گرایانه در کشور مشاهده می‌شود.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ما باید برسی کنیم که آیا دریافت ماهیانه 20 میلیون تومان در مقابل کارگری که حداکثر یک میلیون تومان دریافت می‌کند با کدام عدالت اسلامی و حتی عرفی سازگار است، گفت: سرمایه‌های موجود در کشور متعلق به آحاد مردم جامعه است و نباید بین مردم فاصله ایجاد شود، ما اگر بخواهیم رابطه بین مردم و حکومت رابطه‌ای دوستانه باشد باید از اشرافی‌گری و تجمل گرایی جداً پرهیز کنیم تا برای نسل جوان که آینده کشور را می‌سازند دلسردی و نگرانی نسبت به عملکرد نظام و حکومت ایجاد نشود.

رهبر با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: امام فرمودند «اگر اسلام سیلی بخورد هیچگاه کمر راست نخواهد کرد» و این یک واقعیت محض است و باید در عملکردها به شکلی رفتار کنیم که مردم ببینند فزرندان، اموال و حتی ماشین سواری مسئولان در حد متوسط مردم است تا آن‌ها نیز مسئولان و خود نظام را از خودشان بدانند و اعتمادشان به نظام افزایش یابد.

وی گفت: در سخنرانی هفته گذشته نیز مقام معظم رهبری فرمودند که «عدالت و تجمل­گرایی با هم همخوانی ندارند» و به عبارت کلی اگر عدالت در جامعه‌ای شکسته شد زمینه‌ساز بی‌اعتقادی، بی‌اعتمادی به آینده، خدشه‌دار شدن ایمان مردم می‌شود و ما اگر بخواهیم ایمان مردم مستحکم‌تر شود باید با این‌گونه مسائل برخورد کنیم.

انتهای پیام/‌تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.