سرویس: اخبار شهرستان 21:49 - یکشنبه 13 اسفند 1396

بخشدار بن رود:

عمق خسارت ناشی از خشکسالی در ورزنه بیشتر است/ کویر در کمین اراضی زراعی شرق اصفهان

صادقی بخشدار بن رود گفت: عمق خسارت ناشی از خشکسالی در ورزنه به عنوان آخرین نقطه حوضه آبریز به مراتب بیشتر است و در این خصوص کشاورزان بسیاری متضرر شده اند.

احمد صادقی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به تجمع کشاورزان ورزنه ای اظهار کرد: کشاورزان به نشانه حقابه خواهی از حدود دو هفته قبل دست به تجمع آرام زدند تا از این طریق صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

بخشدار بن رود افزود: روز جمعه جمعیتی حدود 1000 نفر از کشاورزان شهر ورزنه نسبت به اعتراض به عدم حضور مسئولان کشوری و مطالبه حقابه شرعی خود دست به راهپیمایی زدند که با سخنرانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اصفهان مبنی بر پیگیری استاندار اصفهان برای پیشبرد مطالبه کشاورزان، متقاعد شده و به محل تحصن خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده 15 نفر از معتمدین کشاورزان به نمایندگی از کشاورزان ورزنه ای به دیدار استاندار اصفهان می روند، گفت: طبق گفته دکتر عابدی نماینده مردم اصفهان و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، در روزهای آینده خبرهای خوبی به کشاورزان می رسد و در این خصوص امیدواریم بخشی از مشکلات این قشر زحمت کش حل شود.

صادقی با اشاره به اینکه هر چه به سمت گاوخونی می رویم، عمق فاجعه بیشتر می شود، تصریح کرد: عمق خسارت ناشی از خشکسالی در ورزنه به عنوان آخرین نقطه حوضه آبریز به مراتب بیشتر است و در این خصوص کشاورزان بسیاری متضرر شده اند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورز آسیب جدی از خشکسالی دیده است، گفت: کشاورزی که در ترسالی درآمدی حدود 80 میلیون داشته است امروز با طولانی شدن روند خشکی و عدم بارش، محتاج شده است و حتی توان فراهم کردن وعده غذایی را ندارد و باید فکری به حال این قشر زحمت کش در شرق اصفهان شود.

بخشدار بن رود تاکید کرد: متاسفانه بخش بن رود نسبت به بخش های دیگر شهرستان اصفهان، در تنگنای بیشتری قرار دارد و شغلی موازی کشاورزی برای مردم وجود ندارد به گونه ای که تغییر کاربری به درد کشاورز ورزنه ای نمی خورد.

وی با بیان اینکه زمین های زراعی بن رود به سمت کویری شدن پیش رفته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده ای از اراضی کشاورزی بخش بن رود به سمت کویری شدن پیش رفته است و کشاورزان در انتظار تدبیری برای بازگرداندن شادابی به زمین های کشاورزی نشسته اند.

صادقی افزود: حقابه، مطالبه شرعی و قانونی کشاورزان است و در درجه اول حقابه خود را از مسئولان مطالبه می کنند و در مراحل بعدی از مسئولان می خواهند تا خسارت واقعی که معادل حق نکشت آنها باشد را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان ورزنه ای هوشیارانه عمل می کنند و تقاضای حضور مسئولان استانی و کشوری به بخش را دارند، اظهار کرد: کشاورزان از مسئولان می خواهند تا پیگیری برای احقاق حقشان را ادامه دهند تا باری از دوششان برداشته شود.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.