سرویس: اجتماعی 17:08 - یکشنبه 13 اسفند 1396

مهرعلیزاده

امسال شاهد بدترین شرایط ورودی زاینده رود خواهیم بود

استاندار اصفهان گفت: متاسفانه به احتمال زیاد آب کشت بهاره کشاورزان تامین نمی شود، مگر اینکه از الکنون تا بهار سال آینده به فضل خدا و به شکل ویژه ای وضعیتمان بهتر شود تابتوانیم آب کشت بهاره کشاورزان را تامین کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه سه مقوله آب، محیط زیست و اشتغال سه مشکل اصلی استان است، اظهار کرد: در کنار این سه مقوله، کمبود فعالیت های اجتماعی و فرهنگی از جمله ورزش و کمبود اسباب ایجاد نشاط در جامعه نیز وجود دارد و همه این پنج مقوله از مسایل و مشکلات اساسی استان اصفهان است.

وی افزود: کارهای بسیار خوبی در رابطه با رفع مشکلات موجود انجام داده ایم، همچنین در مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی نیز توصیه هایی را به همکاران داشته ام.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: برخی از کارها نیاز به برنامه بلندمدت دارد بدین معنا که کارهایی باید در سال‌های گذشته در خصوص رفع چالشهای استان اصفهان صورت می گرفته؛ البته کمابیش یک سری کارها انجام شده و از این به بعد نیز باید راهکارهای بیشتر و دقیق تری ارایه و کارهای بهتری انجام شود.

تعیین سقف نوعی تبعیض در مورد بانوان است

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که دولت برای انتصابات زنان در استانداری برخی شهرها سقف تعیین کرده،  آیا برای استانداری اصفهان نیز سقفی تعیین شده است، اظهار کرد: سقف که خیر، اما می توان یک هدفی گذاشت یا تاریخ و زمانی را تعیین کرد تا به یک درصد مشخصی برسیم که قبلا نیز با همکاران در این خصوص صحبت هایی داشته ام.

استاندار اصفهان افزود: به نظر من تعیین سقف نوعی تبعیض در مورد بانوان است. ما نباید سقفی برای زنان بگذاریم، بلکه باید امکانات را فراهم کنیم و این دیدگاه را توسعه ببخشیم تا در جاهایی که زنان می توانند در عرصه های مدیریتی حاضر شوند، حضور پیدا کنند.

مهرعلیزاده در مورد تامین آب شرب در بهار وتابستان سال آینده نیز گفت: جلسات بسیار زیادی برگزار کرده ایم و تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است. در مجموع شاید امسال ۵۰ یا ۶۰ درصد حداکثر آب سال گذشته را در اختیار داشته باشیم که آب سال گذشته هم آب خشکسالی بود نه آب ترسالی. در نتیجه امسال شاهد بدترین شرایط از نظر میزان ورود آب به حوضه زاینده رود در طول ۵۰ سال گذشته خواهیم بود.

وی افزود: راهکارهایی برای صرفه جویی در آب پیش بینی کرده ایم که البته قطعا باید بدون ایجاد مزاحمت و اذیت برای شهروندان پیگیری شود. برای اینکه به قطعی یا سهمیه بندی آب نرسیم باید با رعایت مواردی که در صرفه جویی های شبکه توزیع و همچنین مصارف آب خانگی که عمده ترین مورد است کارهایی صورت گیرد. من از شرکت آب و فاضلاب درخواست برنامه کردم، این شرکت هم برنامه ای را تهیه و به دست ما رسانده که در حال بررسی آن هستیم. امیدواریم از ابتدای سال ۹۷ از طریق اطلاع رسانی به مردم وحضور مردم در برنامه های صرفه جویی بتوانیم کارهای مفیدی انجام دهیم.

آب کشت بهاره کشاورزان تامین نمی شود

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که آیا آب کشت بهاره کشاورزان تامین می شود یا خیر خاطرنشان کرد: متاسفانه به احتمال زیاد آب کشت بهاره کشاورزان تامین نمی شود، مگر اینکه از الان تا بهار سال آینده به فضل خدا و به شکل ویژه ای وضعیتمان بهتر شود تا بتوانیم آب کشت بهاره کشاورزان را تامین کنیم. البته کارهایی انجام داده ایم تا بتوانیم در انتهای شهریور ماه سال آینده مقدار آبی را در سد نگهداریم تا بتوانیم آب پاییزه کشاورزان را تامین کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: با برآوردهایی که تاکنون انجام داده ایم و شورای عالی آب و شورای هماهنگی امور آب زاینده رود در تهران به ریاست وزیر نیرو تشکیل جلسه داده‌اند و تصمیماتی را اتخاذ کرده اند که در آن تصمیمات قرار است در انتهای تابستان بخشی از آبی را که به زاینده رود می آید  برای کشت پاییزه نگهداریم، اما همین که بتوانیم تا انتهای تابستان مقدار آبی که در اختیار داریم را نگهداریم و راههای صرفه جویی مدنظر را عملیاتی کنیم هنر کرده ایم.

مهرعلیزاده در رابطه با رفع مشکل شرکت فولاد مبارکه سپاهان که هزینه هایی در ورزشگاه نقش جهان کرده اند، اما هنوز شرکت توسعه و تجهیزات در مورد انجام تفاهم نامه‌ها اقدامی صورت نداده است، اظهار کرد: با مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در این خصوص صحبت کرده ام و سلطان حسینی را مسوول کرده ام تا با شرکت توسعه و تجهیزات صحبت و این موضوع را نهایی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در پنج یا شش سال گذشته در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است و پیگیری های لازمه انجام نشده است. دو شب گذشته محمد سلطان حسینی مدیر کل اداره ورزش جوانان استان را خواستم تا شخصا این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.