سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:55 - یکشنبه 13 اسفند 1396

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی

طرح ارتقا سلامت محصولات کشاورزی اجرایی می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: طرح ارتقا سلامت محصولات کشاورزی طی تفاهم نامه با وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی تقی پور اظهار داشت: بر اساس این طرح کارشناسان کشاورزی تحت نظارت وزارت بهداشت مکلف اند از ورود محصولاتی که عناصر سنگین آن بالاتر از حدمجاز است به سطح بازار خودداری کنند.

وی بیان داشت: «جی ای پی» که به معنای عملیات خوب کشاورزی، استاندارد تولید محصولات کشاورزی است، روی ۳۵ محصول اساسی کشور در حوزه زراعی، باغی و گلخانه ای صورت گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه منشا ۶۵ درصد ریزگردها در درون کشور است، ادامه داد: در حال حاضر پنج کانون گرد و غبار در سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد و در استان اصفهان ۱۰ درصد از گرد و غبار موجود طبق تحقیقات به نطنز و کاشان بر می گردد.

تقی پور افزود: یکی دیگر از عوامل آلودگی در اصفهان این است که سه درصد از اراضی کشاورزی رها، مراتع تخریب و تالاب خشک شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هکتار گلخانه های سنتی در استان اصفهان وجود دارد، بیان داشت: این گلخانه ها با چوب و حداقل استانداردها ساخته شده و بهره وری پایینی دارد که بدنبال خارج کردن گلخانه ها از شکل سنتی هستیم و لازم است برای دریافت مجوز هر گلخانه یک مسئول فنی، یک ناظر از نظام مهندسی و یک بهره بردار داشته باشد که اگر چه هزینه بردار است اما هزینه آن از میزان اعتباراتی که صرف یک گلخانه سنتی می شود، بسیار کمتر است.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.