سرویس: اخبار شهرستان 23:38 - شنبه 12 اسفند 1396

همراه با نوای گرم سید رضا نریمانی؛

پنجمین یادواره هفت شهید روستای جُندان بخش بن رود/ تصاویر

پنجمین یادواره هفت شهید روستای جُندان بخش بن رود در آستان مقدس امامزاده علی بن محمد امام موسی کاظم(ع) با حضور اقشار مردم برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، پنجمین یادواره هفت شهید روستای جُندان بخش بن رود با حضور روحانیت معزز، مسئولان بخشی و خانواده معظم شهدای بخش بن رود در آستان مقدس امامزاده علی بن محمد امام موسی کاظم(ع) روستای جُندان برگزار شد.

بخشدار بن رود ضمن تشکر از برگزار کنندگان این یادواره گفت: جلسه یادواره شهدا مثل یک دانشگاه است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند که امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

احمد صادقی افزود: اگر امروز عزت، افتخار و بزرگی و امنیت ملت ایران اسلامی در دنیا زبانزد است به برکت  جانفشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه شهر ورزنه در این یادواره برگزاری یادواره های شهدا را مهمترین بستر نهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت دانست و تصریح کرد: شهدا جایگاه بزرگی در پیشگاه خداوند دارند و اوج بندگی و عزت و حیات ابدی در شهادت در راه خداوند خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی بیان کرد: راه شهدا برگرفته از حضرت امام حسین(ع) برای حفظ انقلاب و ارزش های دینی است و امروز هم کسانی که یاد و خاطره شهدا و هدف آن‌ها را دنبال و در مسیر شهدا گام بر می‌دارند یادشان را زنده می‌کنند و قدردان شهدا هستند و نمی‌گذارند به فراموشی سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و جوانان انقلابی نسل جدید در تداوم انقلاب اسلامی قطعاً بی‌تأثیر نیست و کودکانی که در یادواره شهدا حضور پیدا می کنند تا زمان پیری این خاطره را فراموش نمی‌کنند؛ در واقع فرهنگ ایثار و شهادتی که به درون آن‌ها نفوذ را به نسل‌های آینده نیز منتقل می‌کنند همین امر این فرهنگ ارزشمند را زنده و پایدار نگه می‌دارد.

در این یادواره یاد و خاطره 186 شهید شهدای بخش بن رود وشهر ورزنه به‌ ویژه هفت شهید روستای جندان گرامی داشته شد.

پخش کلیپ، دکلمه، خاطره گویی، مداحی و نوحه‌خوانی برادر عزیز مداح اهل البیت سید رضا نریمانی و تجلیل از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس از برنامه های این یادواره بود.

بخش بن رود وشهر ورزنه بیش از 186 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.