سرویس: تولیدی 12:51 - شنبه 12 اسفند 1396

مصاحبه با بانوان فرهیخته/ عضو هیئت علمی پیام نور فولادشهر:

فرهنگ حجاب و عفاف سدی در برابر آشفتگی های روانی و احساسی جامعه است/ لزوم الگو گیری از سیره حضرت زهرا(س)

ایزدیان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور فولادشهر گفت: پرداختن به مسئله حجاب و شبهه افکنی در این زمینه توسط رسانه های مختلف، نشان از اصالت و اهمیت این مسئله در جامعه اسلامی دارد.

زینب ایزدیان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا(س) در جهات مختلفی قابل الگوبرداری بوده و در تخصص فردی از آن استفاده کرده ام، اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) در جهات فردی و اجتماعی قابل الگو برداری بوده و نیازمند مطالعه عمیق است به گونه ای که از منظر تخصص بنده که مرتبط با مسائل تربیتی است اهمیت این موضوع دو چندان می شود چرا که الگو برداری در زمینه تربیت از آن حضرت، تضمین کننده سعادت و امنیت جامعه خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور فولادشهر افزود: مطالعه زندگی حضرت زهرا(س) نشان می دهد که یک زن در عین اینکه می تواند در اوج وارستگی و علم و عرفان باشد؛ می تواند در جامعه تاثیر گذار بوده و مدافع امام و ولی عصر خود در جایگاه سخنران، ادیب و مدرس ایفای نقش کند.

وی با اشاره به اینکه مادران باید از منابع غنی بهره برداری کنند، گفت: قرآن، نهج البلاغه و میراثی که از ائمه برای ما به جا مانده است منابع بسیار غنی برای مادران است که بتوانند با تمسک به آن نسل وارسته و مومن تربیت کنند و هر میزان که به این منابع بیشتر رجوع شود تضمین کننده تربیت نسل وارسته تر را سبب می شود.

پژوهشگر حوزه علوم تربیتی با بیان اینکه برخی به دنبال شبهه افکنی در باب مساله حجاب برآمده اند، تصریح کرد: پرداختن به مسئله حجاب و شبهه افکنی در این زمینه توسط رسانه های مختلف، نشان از اصالت و اهمیت این مسئله در جامعه اسلامی دارد چه بسا آنانکه به هر بهانه ای تلاش می کنند عقاید زنان جامعه اسلامی را نسبت به مسئله حجاب سست کنند می دانند که فرهنگ حجاب و عفاف سدی در برابر آشفتگی های روانی و احساسی جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: مبانی و فلسفه حجاب در فرهنگ اسلامی و ایرانی مسلما آنقدر محکم و متقن است که چنانچه به طور منطقی شنیده و توسط بیان صحیح مطرح شود هر عقل سلیمی را مجاب خواهد کرد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.