سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:55 - شنبه 12 اسفند 1396

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند

عاملی موثر در ابتلا به بیماری‌های روانی که از آن بی اطلاعید

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود عاملی موثر در ابتلای افراد به بیماری‌های اعصاب و روان در دراز مدت را کشف کرده اند.

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افسردگی شغلی و مزمن شدن این مشکل می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های اعصاب و روان در دراز مدت شود.

از جمله نشانه‌های افسردگی شغلی می توان بی انگیزگی، شلختگی ظاهر و بی توجهی به پوشش مناسب در محل کار، چاقی، اشتهای بیش از حد یا بی اشتهایی، سردرد، نارضایتی از شغل، حقوق و دستمزد، پرخاشگری با دیگران، کم کاری، غیبت بیش از حد درمحیط کار، داشتن تلفن‌های غیر کاری طولانی، مکالمه با سایر کارکنان، بدگویی و غیبت کردن، تاخیر در ورود به محل کار، بی خوابی، بدخوابی، اختلاف با اعضای خانواده و مراجعین به محل کار، برخورد و درگیری فیزیکی با همکاران، انجام نادرست و حتی عمدی کار‌ها را نام برد.

تحقیق‌های انجام شده به وسیله دانشمندان نشان داده است، بیش از ۶۱ درصد از کارگران و کارمندان آمریکایی دچار افسردگی شغلی و عارضه‌های جانبی ناشی از مانند استرس و اضطراب هستند.

این مشکل می‌تواند در آینده سبب ابتلای افراد به بیماری‌های جسمی و روانی مانند تمایل به خودکشی و جنون، چاقی، فشار و قند خون و در نهایت سکته مغزی و حمله قلبی شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورت داشتن این علامت‌ها در زمان کار و پس از پایان یک روز کاری، آگاه باشند که دچار افسردگی شغلی شده اند و باید تدابیر لازم برای رفع آن بیندیشند.

درمان مشکل افسردگی شغلی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود، مشاوره با کارشناس، دگرگونی در محل کار، ایجاد روحیه خوب و مثبت اندیشی به وسیله خود فرد، انگیزه بخشی، همکاری و همدلی سایرین، ایجاد فعالیت‌های تفریحی و دلمشغولی در کنار کار اصلی، رفتن به مسافرت و بازدید از اقوام و دوستان، دگرگونی در اتاق محل کار، استفاده از گل‌ها و پنجره‌های باز در محل کار، برنامه ریزی شغلی، شرکت در دوره‌های آموزشی، پوشیدن لباس‌های مناسب با رنگ‌های شاد عرف جامعه، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و آرام‌بخش، انجام ورزش منظم و تنظیم رژیم غذایی همگی افسردگی را در فرد از بین می‌برند.

با رعایت راهکار‌های بالا فرد افزون بر حفظ سلامت جسم و روح در کار خود نیز به پیشرفت و موفقیت دست پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.