سرویس: اجتماعی 10:45 - شنبه 12 اسفند 1396

مدیر کل انجمن اولیا مربیان وزارت آموزش و پرورش

تمهیدات آموزش و پرورش برای جشن چهارشنبه پایان سال

مدیر کل انجمن اولیاو مربیان از تمهیدات این نهاد برای کاهش خطرات جشن چهارشنبه پایان سال و ابلاغ بخشنامه برای این موضوع خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، نورعلی عباسپور مدیر کل انجمن اولیا مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای جشن چهارشنبه پایان سال عنوان کرد: با توجه به اینکه این جشن از دیرباز در فرهنگ ایرانی وجود داشته است، همواره مورد توجه جامعه قرار گرفته و علی رغم خطراتی که طی این سال‌ها با آن همراه بوه اما همچنان این جشن پا برجاست.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان جمعیت عمده جشن چهارشنبه پایان سال را تشکیل می دهند، ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مؤثر برای کاهش خطرات ناشی از این جشن به شمار می‌رود که می‌تواند با فرهنگ‌سازی صحیح از خطرات احتمالی بکاهد.

عباس‌پور تصریح کرد: علاوه بر بحث فرهنگی که برای کاهش خطرات احتمالی جشن چهارشنبه پایان سال در نظر گرفتیم با پلیس هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از موارد احتمالی حمل مواد محترقه و رفتارهای خطرساز اطراف مدرسه جلوگیری شود.

مدیر کل انجمن اولیا مربیان وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت وجود هرگونه مواد محترقه در مدارس خبر داد و اظهار کرد: به مدیران و مربیان توصیه شده تا از هرگونه ورود مواد محترقه جلوگیری کنند و نظارت کافی برای کاهش خطرات احتمالی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای برای اقدامات لازم جهت کاهش خطرات چهارشنبه سوری، شنبه به مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: در این بخشنامه نکات ایمنی و اقدامات لازم در مدارس مورد توجه قرار گرفته علاوه بر آن، انجمن اولیا مربیان با خانواده‌ها جلساتی برگزار خواهند کرد تا جشن چهارشنبه پایان سال با کمترین حادثه همراه باشد.

عباس‌پور یادآور شد: سعی داریم با مشارکت اولیا و تمهیدات لازم در مدارس کمترین حوادث را در چهارشنبه پایانی سال داشته باشیم.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.