اصفهان شرق

مسئولان به وضع معیشت کشاورزان شرق اصفهان رسیدگی کنند

کدخبر: 162324
1396/12/11 در ساعت 14:30

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های امروز نماز جمعه، بیان کرد: وفات حضرت ام البنین علیها السلام را به همه شما نمازگزاران تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: الگوبرداری از زندگانی فرزانگانی همانند حضرت ام البنین بهترین روش برای روحیه تقوا و پرهیزکاری است.

خطیب نماز جمعه اژیه افزود: بهترین مطلب در شناخت حضرت ام البنین تغییر نام این حضرت در اوایل ازدواجشان با حضرت علی علیه السلام به خاطر مراعات حال اولاد حضرت زهرا(س) بود.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به دیگر خصوصیات این بانوی گرامی، تصریح کرد: حضرت ام البنین همیشه خود را کنیز فرزندان حضرت زهرا(س) می دانستند و به گونه ای در زندگی خود رفتار کردند تا کوچک ترین ناراحتی برای اولاد حضرت فاطمه(س) رخ ندهد.

وی ادامه داد: حضرت عباس و سایر فرزندان خود را هم به عنوان فداییان ولایت تربیت کرد که این خود نشانه عمیق ولایت مداری ایشان است.

امام جمعه اژیه با تکریم و گرامی داشت مقام با عظمت مادران و خانواده های شهدا، خاطر نشان کرد: شهدای عزیز ما بزرگ ترین سرمایه های این نظام هستند و برای همیشه همگی مدیون و مرهون خون شهدا و خانواده های شهدا خواهیم بود.

حجت الاسلام حجتی فرد افزود: هدف شهدا از جانفشانی در مسیر حق این است که حکومت الهی به جای حکومت های غیر الهی و در مسیر رفاهی عادلانه برای آحاد جامعه اسلامی برقرار باشد.

وی تأکید کرد: رسیدگی به اوضاع و احوال مستضعفان علی الخصوص کشاورزان منطقه شرق اصفهان در امر مطالبات امرار معاش مطمئنا ادامه راه شهدا هست که باید مورد توجه مسئولان باشد.

خطیب جمعه اژیه با اشاره به اعتراض کشاورزان نسبت به این وضعیت، گفت: مردم عزیز شرق اصفهان خواهشمندیم با حفظ عزت نفس خود خویشتنداری لازم را رعایت کنید و با گفتن اعتراض محترمانه از سواستفاده افراد سودجو و ساختار شکن جلوگیری کنید.

حجت الاسلام حجتی فرد، افزود: مسئولان با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز و مشکلات خانواده ها نسبت به رفع مشکلات مردم عزیز اقدامات لازم را انجام دهند و از ایجاد فرصت برای نااهلان خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، گفت: قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت بسیار غیر کارشناسانه و مضحک تحت تأثیر مستکبرین انجام می شود، در حالی که چشم خود را به روی حقایق جهان به راحتی می بندد.

خطیب جمعه اژیه افزود: حقایقی مانند فاجعه انسانی در یمن با حمله های وحشیانه هواپیماهای سعودی آمریکایی، در اختیار قرار دادن و فروش تسلیحات پیشرفته برای حمله به مردم مظلوم و بی دفاع یمن و مسلح کردن تروریست های داعشی در قالب گروه های مختلف در سوریه و در عراق مصادیق بارز زیر پا گذاشتن حقوق بشر توسط آمریکا و هم پیمانان مرتجع منطقه است.

وی ادامه داد: این موضوعات مهم جهانی متأسفانه به طور کامل توسط سازمان ملل و شورای امنیت نادیده گرفته شده و به راحتی از کنار آن می گذرد.

حجت الاسلام حجتی فرد، گفت: سازمان ملل بهتر است به منشور خود عمل کرده و به رسالت خود که همانا دفاع از مظلومان است، رسیدگی کند.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با پیروی از فرامین رهبری مقام معظم رهبری همواره به یاری مستضعفان می رسد و مشت محکمی در دهان یاوه گویان و مستکبران خواهد زد.

انتهای پیام/