سرویس: اخبار شهرستان 04:04 - جمعه 11 اسفند 1396

حاشیه ای بر حضور مسئولان در جمع کشاورزان ورزنه ای؛

اجازه سوء استفاده عده ای فرصت طلب از تجمع کشاورزان ورزنه ای را نخواهیم داد/ ترک جلسه به نشانه اعتراض از عدم حضور مسئولان کشوری

بخشدار بن رود در جمع کشاورزان گفت: مطالبه کشاورزان حق و قانونی است اما اجازه نخواهیم داد از فرصت ایجاد شده افرادی از بیرون ورزنه و افرادی که منافع شهر ما را مد نظر قرار نمی‌دهند مطالبه کشاورزان را به شکل دیگر سوق دهند.

به گزارش اصفهان شرق، شهر ورزنه که بیشتر مردمان آن به شغل کشاورزی مشغول بودند تاثیرات خشکی زاینده‌رود بیشتر از هر نقطه‌ای در پایین دست رودخانه در آن احساس می‌شود و شرایط برای کشاورزان این منطقه بسیار دشوار شده است.

حدود ده روز قبل کشاورزان به نشانه نمایش مطالبه خود از حقابه شرعی و قانونی، تراکتورهای خود را در قسمتی از شهر قرار دادند تا مسئولان زوتر به جمعشان آمده و حرفشان را بشنوند.

حضور مسوولان در شهر ورزنه برای شنیدن سخنان کشاورزان یکی از مطالبه‌های کشاورزان بود که در شامگاه پنجشنبه در مسجد صاحب زمان این شهر محقق شد و همان طور که انتظار می‌رفت حضور پر شور کشاورزان ورزنه‌ای در این مسجد در پی مطالبه خود اتفاق افتاد.

*کشاورزان مراقب سو استفاده بیگانگان باشند

احمد صادقی بخشدار بن‌رود با بیان بخشی از مشکلات کشاورزان که قبلا در بخشداری مطرح شده بود، اظهار کرد: شکی نیست که مطالبه حق قانونی کشاورزان است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با بانک کشاورزی، افزود: قرار شد بانک کشاورزی به کشاورزان فشار نیاورد، پیامک ندهد و تهدید هم نکند.

بخشدار بن‌رود با اشاره به مشکلات کشاورزان پایین دست زاینده‌رود، تصریح کرد: شرایط برای کشاورزان بخش‌ بن رود سخت و معیشت ان‌ها دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه کشاورزان حق و قانونی است اما اجازه نخواهیم داد از فرصت ایجاد شده افرادی از بیرون ورزنه و افرادی که منافع شهر ما را مد نظر قرار نمی‌دهند مطالبه کشاورزان را به شکل دیگر سوق دهند.

*کشاورزان خواستار حضور استاندار شدند

کشاورزان ورزنه‌ای که بی‌صبرانه منتظر حضور استاندار و یا فرماندار بودند چندین‌بار صحبت‌های صفر علی رعایایی نماینده فرماندار اصفهان را قطع کردند و خواستار حضور خود شخص فرماندار و استاندار اصفهان شدند.

صفر علی رعایایی معاون اداری و مالی فرمانداری با ابراز خوشحالی از حضور در جمع کشاورزان، اظهار کرد: فرزند کشاورز هستم و به آن افتخار می‌کنم و مشکلات و دردکشاورزان را به خوبی درک ‌می‌کنم و صحبت‌های کشاورزان جزء حق چیزی نیست.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار اصفهان مبلغ قابل توجه‌ای بابت خسارت کشاورزان به زودی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

معاون اداری و مالی فرمانداری با تشکر از خویشتن داری مردم ورزنه تا کنون، تصریح کرد: کشاورزان با هوشیاری نگذاشتند مطالبات ان‌ها به بیراهه کشیده شود که جای تشکر دارد.

*ترک جلسه توسط کشاورزان

اما کشاورزان صحبت‌ها را تکراری دانسته و خواستار مسوولان سطح بالاتر کشوری در شهر ورزنه و دیدار با کشاورزان شدند.

کشاورز ورزنه‌ای با اشاره به اینکه در شهر ورزنه حدود ۱۵ سال است چیزی شبیه به زلزله اتفاق افتاده است اما مسوولان کشاورزان را نمیبینند؛ افزود:  مشکل ما شرایط بد اقتصادی است که با وعده درست نمی‌شود.

کشاورز دیگر ورزنه‌ای با اشاره به تجارب گذشته قول و قرار‌ها، تصریح کرد: وضعیت امروز ما یک شبه اتفاق نیفتاده است و در این سال‌ها فقط وعده‌هایی که عملی نشده است.

کشاورزی دیگر گفت: ما صدقه بگیر نیستیم ما حق‌آبه داریم حق‌ابه‌ای که مهریه‌زنان و حق فرزاندان است چرا وضعیت ما باید بگونه‌ای باشد که از پیش خانواده خجل باشیم.

عمده صحبت‌های کشاورزان از عدم توانایی در گذران زندگی و تامین هزینه‌ها بود.

کشاورزان ورزنه‌ای مسوولان و حرف‌های داخل جلسه در حالی که سه میهمان استانی آن یعنی بصیرپور معاون مدیرکل آب منطقه ای، رعایایی معاون فرماندار و میرمیران عضو صنف کشاورزی حضو داشتند مفید ندانسته و حضور استاندار اصفهان و مسئولان کشوری به ورزنه را خواستار شدند.

کشاورزان باز شدن گره مشکلشان را با حضور مسوولان طراز اول کشور دانستند و در اعتراض به عدم حضور مسولان جلسه را ترک کردند و در کنار تراکتورهای خود جمع شدند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.