سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:19 - یکشنبه 17 فروردین 1393

‫از سردرگمی مرزبانان ربوده شده در پاکستان تا بی اطلاعی برخی مسئولان؛‬

ممانعت افغانستان از ورود سربازان ایرانی‬ به کشور

برخی خبرها حاکی از ان است که دولت افغانستان از ورود سربازان از خاک این کشور به ایران ممانعت کرده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از عصر هامون: یک منبع اگاه گفت: دولت افغانستان از ورود مرزبانان از خاکش به کشور خودداری کرده است.

مرزبانان در سلامت کامل به سر می برند، نحوه ورودشان به کشور مشخص نیست
عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصر هامون ضمن ابراز بی اطلاعی از این موضوع گفت: 4 مرزبان ایرانی در سلامت کامل به سر می برند و تحویل رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان شده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاع دیگری از نحوه ورودشان به کشور ندارم.

مرزبانان باید از خاک پاکستان وارد کشور شوند
سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم سیستان نیز ضمن ابراز بی اطلاعی در گفت و گو با اوشیدا اظهار داشت: در صورتی که افغانستان چنین ادعایی کرده باشد به جا است چرا که ممکن است بترسند بعد از سوی دیگران مورد اتهام قرار گیرند.
وی افزود: مرزبانان باید از خاک پاکستان وارد کشور شوند چرا که ورودشان از خاک افغانستان به کشور سبب سلب مسئولیت از پاکستان می شود و دولت پاکستان می تواند ادعا کند که مرزبانان در خاک این کشور نبوده اند.
حسینی ادامه داد: در هر صورت مرزبانان از هر مرزی که وارد کشور شوند این کمکی به رفع تکلیف از پاکستان نمی کند.

آزادی مرزبانان منوط به حضورشان در خاک ایران است
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در صفحه فیسبوک خود در این خصوص نوشت: تا کنون توسط هیچ مقام رسمی خبر تحویل مرزبانان واصل نشده است و آزادی انها زمانی تایید است که در خاک ایران باشند.
خانواده یکی از مرزبانان ایرانی: به ما گفتند فرزندتان داخل خاک ایران است
این خبرها در حالیست که سید احمد مهدیزاده، دایی محمد نظامی یکی از سربازان ربوده شده گفت: مسئولان به ما خبردادند که دیروز ساعت 16 سربازان ربوده شده وارد زاهدان شدند.
رامین حضرتی در تماس با خانواده اش ابراز سلامتی کرد
همچنین ایوب حضرتی یک عضو خانواده سربازان گروگان‌ گرفته شده گفت: طی تماس تلفنی برادرم (رامین حضرتی) از افغانستان از سلامتی کامل خود به همراه سه مرزبان دیگر خبر داد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.