اصفهان شرق

کمیته دفاع از آب در کانون وکلای اصفهان ایجاد شود

کدخبر: 162205
1396/12/11 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، مهدی مزروعی با بیان اینکه تمام ماهیت شغل وکالت دفاع از حقوق ملت است، اظهار کرد: اگر وصف دفاع از ملت را از این شغل بگیرند چیزی جز برابر شدن با صنوف دیگر وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین امر در زمینه حمایت و دفاع از کانون وکلا حمایت از افکار عمومی است، گفت: متاسفانه امروز کانون وکلا در مناسبات اداری و حکومتی به هیچ وجه شناخته شده نیست و برای شناساندن آن گاه باید ساعت‌ها به توضیح بدیهیات این نهاد بپردازیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه وکلای دادگستری باید برای جلب افکار عمومی محافظه کاری را کنار بگذارند، افزود: وکلا باید در مناسبات اجرایی دستگاه‌ها وارد شوند و آن زمان است که متوجه بسیاری از تنگ نظری‌ها و البته بسیاری از الطاف و محبت‌ها می‌شوند.

لزوم ورود وکلا به انتخابات مجلس

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم ورود وکلا به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها به این دلیل که مردم برای وکلا مهم هستند، باید همه جناح‌ها فارغ از تفکرات سیاسی تلاش کنند که از این صنف یک وکیل را به مجلس شورای اسلامی بفرستند که در این صورت این صنف سختی‌های قبل را نخواهد داشت.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب یک حقوقدان به عنوان شهردار اصفهان گفت: شاخصه اصلی برنامه‌های ارائه شده از طرف دکتر نوروزی اصل سنجش‌پذیری بود و همه ما می‌دانیم که وی چه شهری با چه شاخصه‌هایی را تحویل گرفته و باید چه شهری را در آخر تحویل شهروندان دهد.

مزروعی با تاکید بر اینکه شاخصه سنجش‌پذیری و پاسخگویی در اقدامات شهردار اصفهان به عنوان یک وکیل اصیل دادگستری دیده می‌شود، افزود: وی به عنوان یک شهردار از سوال و انتقاد استقبال می‌کند و همواره حتی با مخالفان خود هم بر مبنای اخلاق و انصاف حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شهردار اصفهان در انتصابات جدید به تفکرات سیاسی و خطی افراد توجه نداشت، اظهار کرد: وی در نشست‌های هم اندیشی “اصفهان فردا” جریان مثبت گفت‌وگو را با علما و فرهیختگان ایجاد کرد که این امر هم در چارچوب رفتار اصیل یک وکیل دادگستری است.

آموزش حقوق شهروندی به مردم اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص آموزش حقوق شهروندی به عموم مردم که خواسته وکلا بوده است، گفت: این امر یکی از طرح‌های مدونی است که بنا داریم آن را با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مربوطه در اصفهان اجرایی کنیم و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای در تابستان سال گذشته بین شورای شهر و کانون وکلا و معاونت حقوق بشر دادگستری منعقد شد و که لازم است برای دستیابی به اجرای آن شهرداری و شورای شهر با هم در این راستا حرکت کنند.

وی در خصوص ورود وکلای اصفهان به موضوع آب و زاینده رود اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون وکلای استان چهارمحال و بختیاری کمیته دفاع از آب دارند ما هم پیشنهاد دادیم که این کمیته در اصفهان نیز ایجاد شود و از پتانسیل وکلا در این امر استفاده شود.

مزروعی با انتقاد از اینکه مردم از حقوق خود آگاه نیستند و فرآیندهای شهرداری برای مردم شفاف نیست، افزود: متاسفانه تا حدودی مدیران شهرداری توان و اشراف کافی در زمینه تشریح و شفاف کردن امور برای مردم را ندارند و در این زمینه طرحی تدوین شد که در آن مشوق‌های لازم به شهروندانی که در مراجعه به شهرداری از مشاوره‌های وکلا استفاده کنند، اختصاص یابد.

انتهای پیام/ایمنا