سرویس: جهادومقاومت 16:10 - چهارشنبه 09 اسفند 1396

حامدیان خبر داد:

برگزاری اولین یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان/ دو کتاب جدید باموضوع شهدای زرهی رونمایی خواهد شد

دبیر یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان گفت: برای اولین بار چنین یادواره ای به یاد این تعداد شهید زرهی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، علی حامدیان صبح امروز  در خصوص برگزاری یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: شکلگیری گردان زرهی سپاه به اوایل سال ۱۳۶۰ که اولین تانک در زمان دفاع مقدس در خلال عملیات فرمانده کل قوا به غنیمت گرفته شد، باز می‌گردد.

دبیر یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان با بیان اینکه شهید والامقام رضا عسگری اولین شخصی بود که غنیمت زرهی جنگی را به کار گیری کرد، گفت: این شهید را با عنوان بنیانگذار زرهی سپاه یاد می‌کنند، همچنین از شهید رضا امانی معاون عملیات و جانشین گردان زرهی به دلیل رشادت ها و خصیصه‌های ارزشی وی از او به عنوان مغز متفکر زرهی سپاه یاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اولین واحد زرهی سپاه در عملیات حصر آبادان مورد استفاده قرار گرفت و در طول این عملیات نیز غنیمت های زرهی بسیاری از دشمن گرفته شد، تصریح کرد:  پس از آن اولین گردان زرهی سپاه تحت عنوان گردان ثارالله به فرماندهی سردار حاج فتح الله جعفری در تیپ امام حسین علیه السلام تشکیل و همزمان نیز واحدهای زرهی در یگان‌ های دیگر شکل گرفت.
حامدیان خاطرنشان کرد: در آن دوران دفاع مقدس چهار تیپ پیاده به نام عاشورا به فرماندهی سردار سرلشکر عزیز جعفری، ۱۴ امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی، کربلا به فرماندهی حاج مرتضی قربانی و هشت نجف اشرف به فرماندهی شهید حاج احمد کاظمی داشتیم که برای عملیات های ابتدایی جنگ تشکیل شده بودند.

دبیر یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان با بیان اینکه  در ابتدای سال ۶۱ و قبل از عملیات بیت المقدس اولین لشکر سپاه در قالب لشکر زرهی شکل می گیرد، ادامه داد: سال ۱۳۸۹ نیز تشکلی مردم نهاد با عنوان مجمع رزمندگان زرهی با هدف سرکشی ، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و برگزاری یادواره ها تاسیس شد.
وی به برخی دیگر از دلایل راه اندازی این مجمع اشاره کرد و گفت:  ثبت، ضبط، ویرایش و مکتوب کردن آثار و خاطرات رزمندگان و شهدای زرهی از این قبیل فعالیت ها است  که دو کتاب به نام ‌ های شهید لاوی و شهید جعفرزاده در سال های قبل به چاپ رسید و در این یادواره نیز در خلال برنامه ها از دو کتاب جدید باموضوع شهدای زرهی رونمایی خواهد شد.
حامدیان با اشاره به جزییات یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان، اظهار کرد: این یادواره با مشارکت سپاه صاحب الزمان (عج)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، شهرداری اصفهان، لشکرهشت۸ زرهی نجف اشرف، زرهی لشکر ۱۴، زرهی تیپ قمر بنی هاشم و در رأس آن مجمع رزمندگان برپا خواهد شد.
دبیر یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان با بیان اینکه در میان شهدای زرهی، اسامی ۱۴ شهید زرهی مدافع حرم از جمله شهید حججی به چشم می خورد گفت: در این مراسم از پنج شهید شاخص زرهی ارتش نیز تجلیل خواهد شد.
وی تاکید کرد : با توجه به تعداد شهدای زرهی اصفهان برای اولین بار هست که در سطح کشور چنین برنامه ی منسجم با مشارکت همه یگان های زرهی استان اصفهان در دفاع مقدس برگزار می شود.
یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان فردا (پنجشنبه دهم اسفندماه) از ساعت ۹صبح در خیمه حسینی شهدای بسیج ناحیه امام صادق(ع) اصفهان با سخنرانی سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.