سرویس: اجتماعی 08:00 - چهارشنبه 09 اسفند 1396

در دیدار با شهردار اصفهان مطرح شد

انتقاد امام جمعه اصفهان از خلف وعده رئیس‌جمهور درباره زاینده‌رود/ به جای اقدام، وعده‌های بدون تدبیر مطرح می‌شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سفر به اصفهان مبنی بر پمپاژ آب برای احیای رودخانه زاینده‌رود و عملی نشدن این وعده گفت: نه تنها سد تونل سوم کوهرنگ ساخته نشده بلکه در دوران گذشته نیز به جای اقدام، وعده‌های بدون تدبیر مطرح می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با شهردار اصفهان با انتقاد از اجرایی نشدن ساخت سد تونل سوم کوهرنگ، اظهار کرد: همان‌گونه که می‌دانیم استان اصفهان با مشکل آب روبه‌روست و لازم است تا سد تونل سوم کوهرنگ احداث شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سفر به اصفهان مبنی بر پمپاژ آب برای احیای رودخانه زاینده‌رود و عملی نشدن این وعده افزود: بنده در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد نیز گفتم که اگر ساخت سد تونل سوم کوهرنگ از امروز شروع شود، حداقل 3 سال به طول می‌انجامد که نه تنها این امر عملی نشد بلکه در این دوران نیز به جای اقدام، وعده‌های بدون تدبیر مطرح می‌شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب به مناسب 22 آبان سال گذشته گفت: در دیداری که بنده با رهبر معظم انقلاب داشتم، گفتم که مردم اصفهان توقع دارند همان‌گونه که برای احیای دریاچه ارومیه از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد، برای احیای رودخانه زاینده‌رود نیز این کار انجام شود که آقا با ناراحتی فرمودند که دولت درخواست نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون دولت برای برداشت از صندوق ذخیره ارزی باید از رهبر انقلاب تقاضا کند که برای اصفهان تقاضا نکرده است.

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: برای اختصاص آب به کشاورزان مناطقی همچون جرقویه و ورزنه باید از خط انتقال آب یزد، آبی را اختصاص داد، البته آب انتقالی به یزد کم نشود بلکه درصدی به آب انتقالی اضافه و به کشاورزان اصفهان اختصاص یابد چراکه انتقال آب از طریق رودخانه، هدر رفت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر این که تا جایی که امکان دارد باید از جنس داخلی در ادارات دولتی استفاده کرد، تصریح کرد: درآمد شهرداری در حال حاضر قفل شده است تا زمانی که ساخت و ساز شروع نشود این روند ممکن است ادامه یابد.

امام جمعه اصفهان با بیان این که نباید در اصفهان به ویژه در بخش ساخت و ساز رکود وجود داشته باشد، اذعان داشت: همان‌طور که در دوره های گذشته پیشنهاد دادم می‌توان با هماهنگی مدیران مربوطه، کاربری زمین‌های اطراف خیابان‌هایی که تاکنون احداث شده است را تغییر داد و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا این زمین‌ها را بسازند و رونقی در این بخش ایجاد شود.

وی برخی از مقررات موجود را مقرراتی خشک و بدون انعطاف دانست و یادآور شد: باید به‌گونه‌ای در شهرداری فعالیت کرد که مردم از شهرداری ناراضی نباشند، بنده نیز مدیران نظام اسلامی را برای دستیابی به موفقیت و ایجاد رضایت مردمی حمایت می‌کنم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “انتقاد امام جمعه اصفهان از خلف وعده رئیس‌جمهور درباره زاینده‌رود/ به جای اقدام، وعده‌های بدون تدبیر مطرح می‌شود”

  1. مهران گفت:

    انتقال آب کشاورزی شرق اصفهان با لوله یزد، مانند کور کردن چشم برای درست کردن ابروست. انتقال آب از مسیر طبیعی خود هدر رفت نیست. بلکه انتقال تمام آب موجود زاینده رود به یزد و برداشتهای عظیم و غیر قانونی بعدی از آن در چهارمحال کاری اشتباه بوده و باعث وضعیت اسفناک و فعلی زاینده رود شده است. به جاست که مسؤولین محترم به جای طرح اینگونه نظرات ناصواب، لااقل از ایجاد برداشت های غیر قانونی و حیرت آور جدید از زاینده رود (مانند طرح بن- بروجن) جلوگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.