سرویس: اخبار شهرستان 21:16 - سه شنبه 08 اسفند 1396

امام جمعه شهر ورزنه در جمع کشاورزان؛

مسئله آب کشاورزی در شرق اصفهان مصداق بارز بی عدالتی است/ کشاورزان برای مطالبه گری قانون را نصب العین قرار دهند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: کشاورزان از حق خود دفاع کنند اما قانون را نصب العین خود قرار داده و از تعاون در کار خیر استقبال و از تعاون در کار بد پرهیز داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی عصر امروز در جمع کشاورزان ورزنه اظهار کرد: من از جانب همه مسئولان به خاطر کم کاری ها عذرخواهی می کنم.

امام جمعه شهر ورزنه با تاکید بر اینکه حقابه کشاورزان باید تمام و کمال پرداخت شود، افزود: رهبر انقلاب از مطلوب نبودن وضع عدالت در جامعه ناراحت هستند و یکی از بروزهای حقیقی ناعدالتی مسئله آب کشاورزی در شرق اصفهان است.

وی تصریح کرد: مطالبه، حق شرعی و قانونی هر فرد است و اگر مطالبه نباشد خیلی از کارها انجام نمی شود.

حجت الاسلام شامحمدی تاکید کرد: در آموزه های دینی فرموده اند دشمن ظالم و دستگیر مظلوم باشید و اگر کشاورزان را مظلوم نمی دانستم در جمعشان حاضر نمی شدم.

وی با انتقاد شدید از حاضر نبودن مسئولان در جمع کشاورزان گفت: اگر انسان وظیفه اش را انجام داده باشد از حضور در جمع مطالبه گران ترسی ندارد.

امام جمعه به ارسال نامه خود به وزیر نیرو نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه بعد از گذشت چهار ماه پاسخی دریافت نکرده ام و خود از این رویه دولتمردان گله دارم.

وی به وعده انتخابانی رئیس جمهور نیز گریزی زد و اذعان کرد: آقای روحانی در تبلیغات سال 92 قسم جلاله خوردند و گفتند اگر مشکلات قابل حل نبود کاندیدا نمی شدم و همچنین در میدان امام اصفهان، جاری بودن زاینده رود را وعده کردند اما متاسفانه مانند خیلی از وعده ها عملی نشد و این در حالی است که مومن وقتی وعده می دهد وفا می کند اما متاسفانه صدها وعده وفا نشده را با چشمان خود دیدیم.

حجت الاسلام شامحمدی به اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در اهواز و اراک مردم مظلوم علیه خودشان شعار داده و گفتند مرگ بر کارگر درود بر ستمگر؛ در حالیکه کسانی که وعده می دهند اما وفا نمی کنند، افرادی که حقوق نجومی می گیرند و فقر مردم را به سخره گرفته اند و کسانی که مسئولیت را قبول کرده و شانه خالی می کنند مستحق درود نیستند و درود برای گارگران و کشاورزان مظلومیست که در سایه بی تدبیری برخی مسئولان از حقوق حقه خود محروم شده اند.

امام جمعه ورزنه به تعطیلی ده ها کارخانه از جمله داروگر ارج و کارخانه های تولید کاشی و سرامیک از جمله کاشی نیلو که بیش از چهل سال سابقه داشتند نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: در این وضعیت؛ خفت واردات 160تن کود انسانی را نیز بر مردم ایران تحمیل کردند و آبروی ایران را بردند

وی مطالبه از راه قانون را خواستار شده و گفت: کشاورزان از حق خود دفاع کنند اما قانون را نصب العین خود قرار داده و از تعاون در کار خیر استقبال و از تعاون در کار بد پرهیز داشته باشند.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.