سرویس: اجتماعی 09:27 - سه شنبه 08 اسفند 1396

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش

اسکان نوروزی مدارس حذف نمی‌شود؛ ظرفیت خالی در اختیار مردم

در حالی که معاون گردشگری کشور از حذف اسکان نوروزی مدارس طی هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش خبر داده است، مدیرکل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه می‌گوید “در صورت تقاضای سایر اقشار آماده پذیرش آنها در مدارس و مراکز اسکان آموزش و پرورش هستیم”.

به گزارش اصفهان شرق، گودرز کریمی‌فر در واکنش به خبر حذف اسکان نوروزی مدارس که از سوی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شده است، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش به‌جهت اینکه جامعه هدف بزرگی دارد اسکان موقت نوروزی را در دستور کار قرار داده است و برای نوروز 97 با 345 خانه معلم، 300 اردوگاه، 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان و 12 هزار مدرسه با تعداد 100 هزار کلاس درس در سراسر کشور برای اسکان فرهنگیان آماده‌ایم و تا زمانی که فرهنگیان متقاضی استفاده از این امکانات هستند برای اعتلای منزلت فرهنگی و اجتماعی آنها درخدمتشان هستیم.

وی افزود: اگر مراکز اسکان نوروزی آموزش‌وپرورش خالی باشد و دیگر اقشار جامعه متقاضی استفاده از این مراکز باشند، از اختصاص این مراکز به آنها دریغ نمی‌کنیم اما اولویت‌بندی داریم به‌گونه‌ای که اولویت نخست فرهنگیان و خانواده‌های آنها، اولویت دوم سایر مشاغل دولتی و اولویت سوم مشاغل آزاد هستند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه “نرخ مراکز اسکان نوروزی برای فرهنگیان در مقایسه با سال گذشته افزایش نیافته است اما برای سایر گروه‌ها افزایش 10درصدی قیمت‌ها را داریم”، گفت: هزینه اندکی از فرهنگیان برای اسکان نوروزی دریافت می‌شود به‌عنوان مثال هزینه کلاس‌های گروه الف 24 هزار و 500 تومان و گروه ب 18 هزار تومان برای هر شب است و این مبلغ هم برای تأمین هزینه آب و برق مصرفی است.

کریمی‌فر ادامه داد:‌ پیش‌بینی کرده‌ایم در نوروز 97، 4 میلیون و 500 هزار نفر مسافر فرهنگی داشته باشیم، قبول داریم که وظیفه آموزش‌وپرورش تربیت است اما اگر این وزارتخانه به اسکان توجه نکند آیا هتل‌ها پاسخگوی این حجم از مسافران هستند و آیا تعرفه‌ای که هتل‌ها پیش‌بینی می‌کنند برای تمام مردم قابل تأمین است؟

وی گفت:‌ 345 خانه معلم را با امکانات مناسب فراهم کرده‌ایم که در حد هتل‌های سه‌ستاره هستند و 12 هزار مدرسه با اولویت مدارس نوساز را در قالب 100 هزار کلاس درس تعریف کرده‌ایم و کلاس‌ها به گروه‌های ویژه، الف و ب تقسیم شده‌اند. کلاس‌های ویژه امکاناتی همچون یخچال، تلویزیون، فرش و امکانات آشپزخانه را دارند و کلاس‌های گروه  الف یخچال، تلویزیون و فرش دارند و سرویس بهداشتی در راهروها مشترک است.

پیش از این محمد محب‌خدایی معاون گردشگری کشور گفته بود با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به‌دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز قرار شده مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.