سرویس: تولیدی 01:06 - دوشنبه 07 اسفند 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

دشمن به دنبال ایجاد نفوذ راهبردی در کشور برای تغییر طرز تفکر جامعه است

رفعتی پور کارشناس مسائل سیاسی گفت: تغییر دادن نوع نگاه به این معنا است که دشمن با جامعه هدف کاری می کند که آنان دیگر دشمن را دشمن ندانند و مردم همان رفتاری را از خود نشان خواهند داد که دشمن می خواهد، بدون آن که هزینه ای برای وی داشته باشد.

سید روح الله رفعتی پور در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به نفوذ دشمن در ابعاد گوناگون کشور اظهار کرد: آن چه در نفوذ اتفاق می افتد این است که جامعه هدف نه تنها در برابر این نوع تهاجم «تقابل» نمی کند بلکه در بسیاری موارد، از خود «تعامل» نشان می دهد و این نتیجه همان تغییر نوع نگاه است، زیرا ما وقتی دشمن را دشمن ندانیم دیگر در برابر او نخواهیم ایستاد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نفوذ در عرصه های گوناگون اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اتفاق می افتد اما مهم ترین و خطرناک ترین نوع نفوذ، تغییر نوع نگاه و طرز تفکر جامعه است و اگر جامعه ای به لحاظ فرهنگی دچار بلای نفوذ شد شکی نیست که در عرصه های دیگر نیز دچار سلطه ی دشمن خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر نوع نگاه جامعه توسط دشمن، تصریح کرد: تغییر دادن نوع نگاه به این معنا است که دشمن با جامعه هدف کاری می کند که آنان دیگر دشمن را دشمن ندانند و مردم همان رفتاری را از خود نشان خواهند داد که دشمن می خواهد، بدون آن که هزینه ای برای وی داشته باشد.

رفعتی پور به قضیه جاسوسی های اخیر در کشور اشاره و اذعان کرد: نفوذ در این قضایا بسیار جدی است و این نشات گرفته از این مساله است که دشمن به دنبال ایجاد نفوذ راهبردی در کشور خواهد بود که بتواند در حوزه های تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور نفوذ موثر و بر ضد ارزش های جامعه داشته باشد.

وی با تعریف راهبرد در نفوذ، گفت: راهبرد یعنی استراتژی و قطعا در این گونه نفوذ، تصمیم گیری های کلان و زیربنایی و همچنین هدف گذاری کلان کشور مد نظر دشمن قرار دارد.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مستکبران به دلیل خودبرتربینی موجود در نگاه شان نسبت به دیگران، به خود حق می دهند که برای تسلط بر جوامع و بهره مندی از منابع آنان برای تأمین منافع خویش، به هر حربه ای متوسل شوند تا اهداف شوم خویش را جامه عمل بپوشانند و در این خصوص مسئولان باید از تعامل با دشمن به جد بپرهیزند تا دشمن زمینه نفوذ خود را آسان نبیند.

وی بصیرت را نقطه اصلی مقابله با نفوذ دشمن عنوان کرد و گفت: بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی، انقلابی گری و تمرکز بر اصول خط امام، از جمله راهکارهایی است که می توان به واسطه تقویت آن از نفوذ دشمن کاست.

رفعتی پور تاکید کرد: در هر حال بیگانگان به دنبال تسلط بر جوامع برای بهره بردن از همه ی منابع آنان اعم از انسانی، طبیعی، مالی و جغرافیایی است و باید برای مقابله با اقدامات او هشیار بود و برای حفظ و تعالی جامعه همت گمارد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.