سرویس: اقتصادی 09:29 - دوشنبه 07 اسفند 1396

مدیر بخش مصرف شرکت توزیع برق

سال 97 سال سختی برای صنعت برق کشور خواهد بود

مدیر بخش مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت:به علت بحران آبی که گریبان گیر کشور است ممکن است بخشی از نیروگاه‌های برق-آبی خود را در اختیار نداشته باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، محمدمهدی عسگری در خصوص آخرین وضعیت مصرف برق شهرستان اصفهان در 11 ماه سال 96، اظهار کرد: هر سال نسبت به سال قبل از آن افزایش مصرف برق در شهرستان اصفهان داریم که دلایل مختلفی از جمله اضافه شدن مشترکان جدید و افزایش استفاده مردم از وسایل برقی دارد.

وی با بیان این‌که افزایش مصرف برق به صورت سالیانه اعلام می‌شود، بیان کرد: در این 11 ماه چیزی حدود 2 درصد به مشترکان مصرف‌کننده برق و 3.5 درصد هم رشد مصرف نسبت به مدت مشابه سال 95 ثبت شده است.

مدیر بخش مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: با اجرای طرح کاهش پیک بار صنایع در بخش صنایع، کشاورزی، ادارات و واحدهای تجاری حدود 120 مگاوات کاهش بار در تابستان سال 96 داشتیم که باعث شد پیک بار اصفهان را کنترل کنیم و علیرغم رشد 5 درصدی پیک بار کشور، این رقم در شهرستان اصفهان، 2.5 درصد بوده است.

وی با بیان این‌که سال 97 سال سختی برای صنعت برق کشور خواهد بود، تصریح کرد: به علت بحران آبی که گریبان گیر کشور است ممکن است بخشی از نیروگاه‌های برق-آبی خود را در اختیار نداشته باشیم، البته پیش‌بینی شده است که در زمستان کمبود بارش‌ها جبران خواهد شد اما به هر حال تابستان سال آینده، تابستان سختی خواهد بود.

عسگری با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت بار 180 مگاواتی اصفهان انجام شده است، عنوان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها از 15 اسفندماه آغاز خواهد شد و این نیازمند است که مشترکان همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان گفت: در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به درخواست مشترکان خواهد بود و هر کجا مشترکان اعلام آمادگی کردند شرکت توزیع نیز همکاری داشته است و ظرفیت‌های آن را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.