سرویس: سیاسی 17:05 - یکشنبه 06 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد

تبدیل حضور مردم به فرصتی برای رفع مشکلات/ تصویب افزایش حقوق به صورت پلکانی معکوس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که به ثمر نشستن انقلاب با حضور مردم بوده تداوم آن نیز با حضور مردم در صحنه محقق می‌شود و راه آن هم دلگرم نگه داشتن مردم به نظام و انقلاب و رسیدگی به مشکلاتشان است، مسؤولان باید این حضور را به فرصتی برای حل مشکلات مردم تبدیل کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر در رابطه با لزوم تلاش مسؤولان برای حل مشکلات جامعه اظهار داشت: همان‌طور که بحث شد و در حضور و صحبت‌های مردم هم مشخص بود و رهبر معظم انقلاب هم در بیاناتشان در دیدار مردم تبریز این مسأله را کاملاً تبیین کردند، حضور مردم به عنوان اعلام وفاداریشان به اصل نظام، اسلام و انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: ما مسؤولان به جای این‌که حضور مردم را به حساب خود و به عنوان رضایت از عملکرد خود بگذاریم، باید این حضور را به فرصتی برای حل مشکلات مردم تبدیل کنیم و مردم را دلگرم‌تر در صحنه برای حمایت از نظام و انقلاب  نگه داریم، چرا که این نظام بر روی شانه‌های مردم استوار است و با خون مردم که برای دفاع از نظام و انقلاب شهید داده‌اند یا به مقام جانبازی و آزادگی نائل شده‌اند، به ثمر رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان‌طور که به ثمر نشستن انقلاب با حضور مردم بوده تداوم آن نیز با حضور مردم در صحنه محقق می‌شود و راه آن هم دلگرم نگه داشتن مردم به نظام و انقلاب و رسیدگی به مشکلاتشان است، مخصوصاً در ماه آخر سال دولت باید وظایفی را که در زمینه اشتغال، بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید، اجرای عدالت اجتماعی و بحث همسان سازی حقوق به عهده دارد در جهت حل مشکلات مردم و اجرای قوانینی که در این زمینه وجود دارد انجام دهد.

وی در ادامه بیان کرد: در رابطه با همسان‌سازی حقوق مجلس هم مصوبات خوبی داشته است و در چند روز گذشته برای بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری منبع گذاشته شد و هم این‌که به تدریج فاصله حقوق‌ها کمتر شود.

فولادگر خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در مصوبه مهمی مجلس تصویب کرد که روند افزایش حقوق به صورت پلکانی معکوس باشد یعنی حقوق‌های پایین‌تر افزایش بیشتر و حقوق‌های بالاتر افزایش کمتری داشته باشند، مقامات کشور هم سال آینده افزایش حقوق نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: این اقدامات خوبی است که مجلس در جهت نزدیک شدن به عدالت، اجرای عدالت و برداشتن قدم‌هایی در جهت تحقق عدالت همان طور که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار مردم آذربایجان مطرح کردند، انجام داده است، از طرفی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مبلغ دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌ها گام‌هایی است که امید داریم دولت هم مخصوصاً در بحث بیکاری و رفع مشکل اشتغال  کمک کند و از این حضور مردم به عنوان فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های مطرح شده کشور توسط رهبر معظم انقلاب به ویژه در زمینه خدمات و ترجیح مستضعفین بر مرفهین و ترجیح مناطق مظلوم و دورافتاده و اقدامات مجلس در این زمینه، گفت: در بودجه دیده شده که به عنوان مثال اولویت ارائه تسهیلات اشتغال برای مناطق کم‌تر برخوردار، مناطق روستایی و عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت یا زیر 10 هزار نفر جمعیت باشد، این یکی از اقداماتی است که مجلس می‌توانست انجام دهد.

فولادگر با اشاره به اولویت آبرسانی و گازرسانی به روستاها و مناطقی که امکانات کمتری رفته، مطرح کرد: در زمینه یارانه‌ها هم با صراحت آمده که به هیچ وجه یارانه مناطق کم برخوردار، روستایی یا حاشیه شهرها و اقشار درآمدی پایین حذف نشود، اینها اقداماتی بود که در بودجه سال 97 مجلس انجام داد و امید داریم که دولت هم با اقدامات دیگری که اختیارش را دارد بتواند برای اجرای قسط و عدالت کمک کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.