سرویس: اقتصادی 16:06 - یکشنبه 06 اسفند 1396

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان اعلام کرد:

کاهش ذخیره سد زاینده‌رود به ۱۲۹ میلیون مترمکعب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ استان اصفهان باید برای کاهش ۲۰ درصدی مصارف آب برنامه‌ریزی کنند، گفت: هم اکنون حجم ذخیره سد زاینده رود به ۱۲۹ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی در جلسه ای که با حضور مسئولان آب منطقه ای، مدیران صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها با هدف استفاده از پساب در چرخه تولید برگزار شد، اظهار کرد: طبق دستور استاندار صنایع بزرگ همانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، کارخانه سیمان، پلی اکریل، صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی و نیروگاه ها برنامه عملیاتی کاهش ۲۰ درصدی برداشت آب از سد زاینده رود تدوین کنند.

وی افزود: فعالان صنعتی در اصفهان در چند روز آینده برنامه عملیاتی خود پیرامون کاهش ۲۰ درصدی استفاده از آب حوضه زاینده رود را اعلام کنند و در صورت امکان تدابیری پیرامون استفاده از پساب به منظور رفع نیاز آبی خود در نظر گیرند.

وی کاهش بارندگی در حوضه زاینده رود را بی سابقه دانست و گفت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در سرشاخه‌های زاینده رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش داشته، در حالیکه هم اکنون حجم ذخیره سد زاینده رود به ۱۲۹ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: برداشت آب از حوضه آبریز زاینده رود برای آبیاری فضای سبز برخی از صنایع عاقلانه به نظر نمی‌رسد. همچنین استفاده از پساب نه تنها برای آبیاری فضای سبز توصیه می‌شود بلکه باید برای واحدهای صنعتی هم از آبی که حاصل بازچرخانی است، بهره مند شوند.

هاشم امینی گفت: شرکت آبفای استان اصفهان در نظر دارد در آینده ای نزدیک نسبت به اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای نجف آباد، فولادشهر وایمانشهر با بهره گیری از توان مالی بخش خصوصی در قالب مدل مالی مشخص اقدام نماید که به طور قطع استفاده از پساب این شهرها می‌تواند در چرخه تولید برخی از صنایع مفید واقع شود.

وی بر ضرورت استفاده از پساب در تولیدات صنعتی تاکید کرد وگفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و از همه مهمتر استان، بهره گیری از پساب برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرمثمر، ضروری است زیرا با بازچرخانی آب می‌توان بر پیامدهای محدودیت منابع آبی در استان غلبه کرد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.