سرویس: اجتماعی 08:01 - یکشنبه 06 اسفند 1396

دبیر شورای عالی فضای مجازی

جزو کم قانون ترین کشورها در حوزه فضای مجازی هستیم

متاسفانه در 8 سال گذشته فقط یک قانون در حوزه فضای مجازی داشتیم که با سرعت تحولات این فضا هیچ تناسبی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه دیدار با رییس و معاونان رسانه ملی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت:­امروز جلسه خوبی با مشارکت معاونین مرکز ملی فضای مجاری در جمع رییس و معاونان سازمان صداوسیما داشتیم و درباره حوزه های همکاری مشترک،اهمیت و حساسایت فضای مجازی صحبت کردیم.

وی با اشاره به بعضی آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف در استفاده از فضای مجازی ادامه داد:رسانه ملی میتواند با آموزش عمومی در حوزه سواد فضای مجازی کمک کند تا شاهد کاهش مشکلات پیش آمده برای کودکان و حتی میانسالان در نحوه استفاده از این فضا باشیم.

وی در خصوص همکاری تلگرام و پذیرش شروط ایران نیز گفت:تلگرام در بعضی موارد همکاری دارد ولی آنطور که پاول دورف اعلام کرده تحت فشار امریکایی ها است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره فشار امریکا بر مدیر تلگرام افزود:امریکایی ها با تحریم شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی به نوعی مغالطه می کنند که هرگونه مذاکره و همکاری پیام رسان های خارجی با جمهوری اسلامی ایجاد اختلال در جریان آزاد اطلاعات است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد:این فشارها در راستای سیاست محدود سازی و مخالفت با حضور سالم، شاداب و پر نشاط ملت ایران است تا نابه سامانی، فساد ،شایعات و تهمت ها در فضای کشور را توسعه دهند و در مقابل هرگونه همکاری پیام رسان های خارجی با ایران برای کاهش فضایی مسموم و ناسالم سنگ اندازی می کنند.

وی کشورمان را جز کم قانون ترین کشورهای دنیا در حوزه فضای مجازی برشمرد و تصریح کرد:متاسفانه در 8 سال گذشته فقط یک قانون در حوزه فضای مجازی داشتیم و در بسیاری از حوزه ها فاقد قوانین هستیم و همین قوانین موجود هم با سرعت تحولات در دنیای امروز هیچ تناسبی ندارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با ذکر مثالی از کشور امریکا خاطر نشان کرد:در این کشور با آن فرهنگ حاکم،طبق قانون صیانت کودکان در فضای مجازی، تعهداتی برای والدین در رابطه با دسترسی کودکان به اینترنت ناسالم وجود دارد اما متاسفانه در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد.

ابوالحسن فیروزآبادی حمایت از پیام رسان های داخلی را بعنوان یکی از ارکان شبکه ملی اطلاعات مورد توجه این شورا دانست و افزود:در حوزه کاربری باید اکثریت کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی بومی حضور داشته باشند و پیام رسان های خارجی میتوانند بارعایت ضوابط به فعالیتشان ادامه دهند.

رییس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد:معتقدیم توسعه اقتصاد دیجیتال موجب ایجاد اشتغال با سرانه بودجه پایین تر می شود لذا با تمهیدات مشترک وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون،کار و رفاه اشتغال بدنبال گسترش اشتغال در فضای مجازی در سال 97 هستیم و به کمک صداوسیما نیاز داریم.

انتهای پیام/گرداب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.