سرویس: اقتصادی 12:19 - شنبه 05 اسفند 1396

ایده ای از کانون اقتصاد مقاومتی بهشت؛

نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی محله همت آباد اصفهان افتتاح شد

نمایشگاه عرضه اقتصاد مقاومتی محله همت آباد اصفهان با اهدافی بزرگ در زمینه خدمت به مردم از سوی کانون اقتصاد مقاومتی بهشت افتتاح شد و تا 29 اسفند 96 برای بازدید عموم مردم به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش اصفهان شرق، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی شود نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد بلکه دشمن را به شکست و عقب نشینی وا می داریم، بر این اساس نخبگانی از محله همت آباد اصفهان برای دومین سال پیاپی در قالب هیئت اندیشه ورز جمع شدند تا منویات رهبری را به اقدام و عمل برسانند.

دبیر کانون اقتصاد مقاومتی بهشت گفت: شعار هیئت اندیشه ورز، «خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با استکبار» قرار گرفت و در این خصوص احیای اقتصاد مقاومتی و تقویت آن در راس فعالیت هئیت، تحقق منویات رهبری و تقویت، ساماندهی و جمع آوری ایده و تولیدات کارآفرینان محلی شکل گرفت.

فاطمه میرزایی با اشاره به اهداف پیش روی نمایشگاه امسال افزود: تلاش هیئت مدیره از ابتدا تا کنون، از بین بردن احساس یاس و ناامیدی بر کارآفرینان بوده و امسال بر خلاف سال گذشته، سعی شد تا از ظرفیت های تولیدی بانوان به صورت گسترده در نمایشگاه استفاده شود.

وی از برپایی نمایشگاه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی در محله همت آباد اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف فروش محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های تولیدات خانگی، پوشاک، لحاف دوزی، خیاطی، تولیدات نمد، حصیربافی، چرم دوزی، طب اسلامی و گل و گیاه، افتتاح شد.

دبیر کانون بهشت تصریح کرد: تجربه سال گذشته ما را به سمت و سوی فروش محصولاتی حرکت داد که متقاضی بیشتری برای خرید دارد و بر این اساس فروش کالاهای ضروری تولید شده توسط کارآفرینان محله در این نمایشگاه دنبال شد.

میرزایی با اشاره به لزوم توسعه فعالیت های اقتصادی توسط بانوان بیان کرد: با توجه به اینکه محله همت آباد از نظر اقتصادی در مضیقه هست و همکاری از طرف دولت برای ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی وجود ندارد، هدف کانون بهشت و پایگاه های بسیج محله، ارائه شیوه های آسان کارافرینی در بین اعضای کانون است که در زمینه های مختلف همچون «حصیربافی، چرم دوزی، تولیدات خشکبار و ترشی» قابل اجراست.

وی ضمن اقبال بانوان از تولیدات حصیری در نمایشگاه سال گذشته، گفت: به دلیل استقبال زیاد از تولیدات حصیری در نمایشگاه سال گذشته، سه دوره مقدماتی، تکمیلی و تخصصی دوخت انواع محصولات حصیری در پایگاه بسیج مسجد 14 معصوم به صورت رایگان برگزار و آموزش لازم به متربیان علاقه مند توسط یکی از بانوان کارآفرین ارائه شد.

دبیر کانون اقتصاد مقاومتی بهشت خاطرنشان کرد: دید ما باز است و از این جهت آینده خوبی را برای خودمان ترسیم کرده و اهداف پیش روی ما کاملا مشخص است ولی برای رسیدن به میزان موفقیت در سطح فروش، اطلاع رسانی گسترده تری برای معرفی نمایشگاه نیاز داریم که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.

نمایشگاه با حضور کارآفرینان منتخب محله در قالب:
تولیدات خانگی و خوراکی( انواع ترشیجات، سبزی خشک، خشکبار تازه)
آثار دست بانوان( چرم دوزی، حصیربافی، نمدبافی)
ملزومات عفاف حجاب
طب اسلامی و تولیدات گیاهی، در تاریخ 2 اسفند 96 افتتاح و تا 29 اسفند ماه پذیرای عموم مردم است.

مکان برپایی نمایشگاه: خیابان سجاد، خیابان شهید خلیلی، جنب بزرگراه همت، جنب مسجد امام صادق(ع)

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.