سرویس: اخبار شهرستان 09:45 - شنبه 05 اسفند 1396

عضو صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در روستای قمشان:

خسارت 500 هزار تومانی توهین به کشاورزان است/ مصوبات 9 ماده ای زاینده رود باید اجرایی شود

محمدی عضو صنف کشاورزی گفت: ماده 10 و ۱۲ یعنی پرداخت خسارت ۵۰۰ هزار تومانی تا ۳ میلیونی یک توهین است و ما قبول نداریم.

به گزارش اصفهان شرق، کاظم محمدی در جلسه مشکلات کشاورزان در مسجدالمهدی قمشان از توابع بخش جلگه با اشاره به مشکلات کشاورزان شرق اصفهان در طول مدت خشکسالی اظهار کرد: متاسفانه نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ سال است به کشاورزان ظلم شده و حق آن‌ها به استان‌های دیگر رفته است و انعکاس آن سال ها قبل حتی از مسئولان استانی به تهران نیز صورت نمی گرفت.

عضو صنف کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه سال زراعی از اول پاییز محسوب می‌شود، افزود: سال زراعی ۹۵_۹۶ حدود ۱۴۰۰ میلی‌متر در کوهرنگ بارش داشتیم و آب برای کشاورزان رها شد هر چند که خیلی دیر آب در اختیار کشاورزان قرار گرفت ولی نسبتا خوب بود.

وی افزود: سال زراعی ۹۶_۹۷ از اول پاییز تا کنون حدود ۳۲۰ میلی متر در کوهرنگ بارندگی شده است این در حالی‌است که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۰۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

محمدی با برآورد ورود آب به سد با توجه به بارش های اخیر تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال حدود یک میلیارد و 200میلیون متر مکعب آب وارد سد شود که با عدم بارش‌ها این پیش بینی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب تغییر یافت که تا کنون۳۲۰ میلیون متر مکعب آن وارد سد شده است.

وی با اشاره به برداشت‌های مختلف از آب زاینده‌رود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده با کاهش ۱۰ درصد از آب شرب و 20 درصد از صنعت و کاهش دیگر برداشت‌های بالا دست رودخانه و سد، می توان در کمبود آب، تقسیم بندی نسبتا مناسبی را انجام داد تا کشاورزان شرق اصفهان نیز سهمی داشته باشند.

عضو صنف کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه مصوبات باید اجرایی شود، تاکید کرد: با پیگیری انجام شده خوشبختانه مصوبه‌ای به دست امده که اگر به خوبی اجرا شود، کشاورز با مشکل عمده ای مواجه نیست ولی امروز هنوز کشاورز شرق اصفهان با مشکلات دست و پنجه نرم می کند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها همچنان برای احقاق حق کشاورزان ادامه دارد، افزود: ماده 10 و ۱۲ یعنی پرداخت خسارت ۵۰۰ هزار تومانی تا ۳ میلیون تومانی یک توهین است و ما قبول نداریم و استاندار اصفهان نیز پیگیر این موضوع می باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر نیازی به تجمع کشاورزان نداریم خاطرنشان کرد: صنف کشاورزان با رای کشاورز، پیگیر مشکلات این قشر هست و هر جا لازم باشد اقدام می کند، در این خصوص نیازی به تجمع کشاورزان نداریم زیرا همه مسائل توسط صنف که از خود کشاورزان هستند، دنبال می شود.

این عضو صنف کشاورزی دغدغه اصلی خود و دیگر اعضای صنف را رسیدگی به موضوع کشاورزان عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق، این جلسه به منظور بررسی مشکلات کشاورزی با حضور امام جمعه اژیه، بخشدار جلگه، اعضای صنف کشاورزی، شوراهای اسلامی
و دهیاران در مسجدالمهدی قمشان برگزار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.