سرویس: دین و اندیشه 08:00 - شنبه 05 اسفند 1396

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

مسؤولان امکانات را در خدمت دعوت به نماز قرار دهند/ رونق نماز آسیب‌های اجتماعی را به صفر می‌رساند

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: بر اساس پیام رهبر انقلاب چند نکته اصلی مطرح است و مهم‌ترین این است که مسؤولان مؤمن باید در نظام اسلامی امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان ضمن تسلیت سانحه سقوط هواپیما و حادثه چند روز اخیر تهران اظهار کرد: بیش از 27 سال از تشکیل ستاد اقامه نماز در کشور می‌گذرد و ابتکار حجت‌الاسلام قرائتی همراه با حمایت رهبر انقلاب بوده است و هر ساله اجلاسی در یکی از شهر‌ها برگزار می‌شود و رهبر انقلاب هر ساله برای آن پیام می‌فرستند.

وی افزود: به جهت نقش زیادی که نماز در زندگی اجتماعی و فردی دارد، رهبر انقلاب توجه خاصی به ستاد اقامه نماز دارند و این ستاد نهادی مردمی است؛ اجلاس امسال عنوان نماز و فضای مجازی‌ را داشت که در 30 آذر‌ ماه در بندر‌عباس برگزار شد و رهبر انقلاب نیز پیامی را برای اجلاس فرستادند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان بیان داشت: در پیام ایشان چند نکته اصلی است و مهم‌ترین این است که مسؤولان مؤمن باید در نظام اسلامی امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز قرار دهند و در اسلام هیچ چیزی بالاتر از نماز نیست.

وی اضافه کرد: در قرآن و‌ در احکام عملی هیچ موضوعی به اندازه نماز آیه به خود اختصاص نداده است و در کتاب وسائل‌الشیعه نیز نزدیک به 20 هزار روایت مربوط به نماز وجود دارد.

رنجبر ادامه داد: در اسلام و در همه ادیان الهی به نماز تأکید شده است و آیین بین‌المللی و نیاز بشر است و اگر توجه مسؤولان و عموم مردم به این موضوع کم‌رنگ شود، آثار زیان‌باری جامعه را فرا‌خواهد گرفت؛ نگران آینده بچه‌هایمان هستیم و نگران جابه‌جایی ارزش‌ها و افزایش فساد اخلاقی در جامعه هستیم و همیشه هشدار جدی نسبت به این آسیب‌ها داده شده است و نماز می‌تواند این آسیب‌ها را حتی به صفر برساند.

وی تصریح کرد: اگر جامعه اهل نماز شود حالتی در انسان ایجاد می‌شود که تنفر نسبت به فساد و فحشا خواهد داشت و اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد باید جایگاه نماز را به عنوان نیت اول در زندگی‌های فردی و اجتماعی قرار دهیم؛ اگر توجه لازم نسبت به این موضوع نباشد و کوتاهی صورت گیرد، آسیب‌ها گریبان‌گیر جامعه می‌شود و با‌توجه به گسترش فضای مجازی و اینترنت، پدر‌ها و مادر‌ها باید اهتمام بیشتری نسبت به نماز داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: نماز در ادارات، دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مکان‌های نظامی را ستاد اقامه نماز دنبال می‌کند و هیأت ارزیابی نیز در این خصوص وجود دارد؛ وضعیت استان اصفهان در تجهیزات و امکانات برای نماز عالی است و زیر‌ساخت‌ها آماده است اما برای رونق نماز باید فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و مسؤولان نیز همکاری لازم را دارند.

رنجبر اذعان کرد: در بحث نماز مدارس کمی مشکل داریم و باید وضعیت بهتری را داشته باشیم و باید در مرکز تدابیری اندیشیده شود؛ در همین راستا در جلسه شورای اقامه نماز قرار شد برای معلمان سوم ابتدایی دوره آموزشی نماز گذاشته شود و این اتفاق افتاد و بیش از 400 گفتمان‌های نماز‌شناسی را در سطح مدارس برگزار کرده‌ایم و بیش از 20 هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند.

وی بیان داشت: نشست‌هایی را برای خانواده‌ها برگزار کردیم و هم‌چنین برای حدود 400 مربی مهد‌کودک دوره آموزشی گذاشتیم تا انگیزه لازم را ایجاد کنیم؛ در 9 شهرستان اجلاس نماز را داشتیم و همه روزه در صدا و سیما 6 دقیقه برنامه در خصوص نماز داشته‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی را خواهیم داشت و دوره نماز را برای طلاب گذاشته‌ایم که از نیرو‌های تعلیم داده شده استفاده خواهد شد؛ طرح بیان نیز برای خواهران طلبه برگزار شد و می‌توانیم استان‌های همجوار را در حوزه تخصصی نماز پوشش دهیم.

رنجبر تأکید کرد: تابلو‌های حد ترخص را نصب کرده‌ایم و مسابقات کتابخوانی را داشته‌ایم؛ امیدواریم نماز اول وقت در همه جا برگزار شود و می‌خواهیم زمان نماز دستگاه‌ها زیاد و بیشتر از 20 دقیقه نشود و در ساعت نماز ارباب‌رجوع نیز نماز جماعت بخواند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.