سرویس: اخبار شهرستان 19:29 - جمعه 04 اسفند 1396

قابل توجه مسئولان راه و شهرسازی اصفهان؛

وعده ای که روز زمین ماند!/ انتظار مردم برای آسفالت جاده حادثه خیز هرند_کوهپایه

علیرغم همه وعده ها مبنی بر بهره برداری کامل جاده هرند به کوهپایه، آسفالت قسمت باقی مانده این جاده با برآورد حدود 10 کیلومتر، متوقف شد.

به گزارش اصفهان شرق، بهسازی نقاط حادثه خیز در شرق اصفهان در اولویت پیگیری مسئولان استان و شهرستان بوده است و بارها با حضور مسئولان کشوری این مساله مطرح شده است ولی آنچه از شواهد کار معلوم است چیز دیگریست.

آوازه جاده هرند به کوهپایه و رفع کامل حادثه خیز بودن این مسیر به چندین سال رسیده است و این نکته در حالیست که هنوز خبری از بهره برداری کامل این مسیر منتشر نشده است.

*پروژه هایی نیمه تمام همچنان در گیر و دار بی اعتباری

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در آذرماه سال جاری و همزمان با حضور معاون وزیر راه گفت: بازدید نقاط خطرناک مناطق شرق از نزدیک توسط مسئولان کشوری در تصویب و تأیید طرح ها نقش به سزایی خواهد داشت.

وی در این خصوص تاکید کرد: پروژه های جدید طبق اولویت ها اجرایی خواهد شد و نقاط حادثه خیز و پر خطر در اولویت اول قرار خواهند گرفت.

رضا اکبری معاون وزیر راه نیز با اشاره به اهمیت اتمام پروژه های نیمه تمام افزود: پروژه هایی نیمه تمام را تا پایان سال جاری با مساعدت های دولت تدبیر و امید به اتمام خواهیم رساند.

خبر حضور معاون وزیر به شرق را اینجا بخوانید

*چشم مردم به تکمیل آسفالت سیاه جاده هرند به کوهپایه سفید شد!

قرار بود که قسمت باقی مانده جاده هرند به کوهپایه که حدود 10 کیلومتر برآورد می شود، در بهمن ماه امسال به بهره برداری کامل برسد و این گفته منوط به آسفالت کامل این جاده بود ولی با وجود همه وعده و وعیدهای مطرح شده از سوی مسئولان و انتشار اخبار متعدد، آسفالت این مسیر متوقف شد و امسال نیز شاهد تردد وسایل نقلیه از باند دوم این جاده نیستیم.

حمید شهبازی شهردار شهر هرند با اشاره به تعداد قابل توجه تردد در جاده هرند_کوهپایه، اظهار کرد: بی کیفیت بودن آسفالت جاده هرند_کوهپایه و تردد بالای وسائل نقلیه در این مسیر؛ اهمیت توجه به این جاده را آشکار می کند.

وی در دی ماه امسال در خبری تصریح کرد: زمان برای اجرا و احداث ۱۰ کیلومتر باقی مانده از این جاده به دلیل نبود منابع مالی کافی طولانی شده است و اکنون پیمانکار نسبت به زیرسازی و ساخت پل‌ها اقدام کرده است.

شهبازی گفت: جاده هرند_کوهپایه محور عبوری نایین به سمت شیراز و شهر رضا، مسیر پر تردد است که وضعیت کنونی مسیر ایمن را برای استفاده فراهم نیاورده است.

*شمارش معکوس برای تکمیل جاده هرند به کوهپایه به درازا کشید

جاده هرند به کوهپایه یکی از خواسته‌ های دیرین شهروندان است زیرا خانواده های بسیاری قربانی حادثه خیز بودن این مسیر 20 کیلومتری شده اند و این جاده شاهد مرگ چندین جوان هرندی و شرق اصفهانی بوده است ولی متاسفانه با وجود همه این مشکلات همچنان چشم به دست مسئولان اداره راه و شهرسازی برای تخصیص آسفالت مورد نیاز این جاده دوخته اند.

شهردار هرند دو ماه گذشته با اشاره به اتمام زیرسازی این جاده گفت: حدود دو ماه قبل زیرسازی این مسیر به اتمام رسید و با اجرای هشت دهنه پل برای مسیر آب جاده برای آسفالت آماده که متأسفانه به دلیل نبود منابع کافی با وقفه روبه رو شد.

وی نوید بهره برداری این مسیر را دو ماه قبل به گوش مردم هرند رساند و تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل خوب مسئولان و تامین اعتبار توسط اداره کل راه و شهرسازی و مرتفع شدن مشکلات و تامین قیر مورد نیاز شرایط برای بهره برداری از این مسیر هموار و به زودی آسفالت این مسیر اتفاق خواهد افتاد.

شهبازی در 26 دی ماه امسال، به خبرنگار ما گفت: با اتمام آسفالت این مسیر در چند روز آینده، رسما جاده هرند_کوهپایه در دهه فجر با حضور مسئولان افتتاح و زیر بار ترافیک قرار داده می‌شود.

خبر فوق را در اینجا بخوانید

*وعده معاون وزیر راه در اختصاص قیر دولتی به شرق اصفهان در آینده ای نزدیک!!

در نشست مشترک شهرداران شهرستان اصفهان و روسای شوراهای بخش های بن رود و جلگه با معاون وزیر راه و شهرسازی در تهران با وعده تفاهم نامه بین شهرداران و دهیاری ها در خصوص اختصاص قیر دولتی پایان یافت.

آسفالت جاده های شهری و روستایی هزینه هنگفتی بر شهرداری دارد و در این رابطه اجرایی شدن تفاهم نامه اختصاص قیر دولتی می تواند کمک قابل توجهی به شهرداری داشته باشد.

شهردار هرند بعد از این نشست که آذرماه امسال در تهران برگزار شد، به خبرنگار اصفهان شرق افزود: امیدواریم با پیگیری های اخیر، بتوان شاهد تخصیص سهمیه قیر به شهر و روستاهای شرق اصفهان باشیم و در این خصوص مهندس حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز قول پیگیری داده است.

محمد علی افشانی معاون وزیر کشور در دی ماه امسال به خبرنگار ما گفت: یکی از شکل‌های کمک به دهیاری‌ها و شهرداری‌های این منطقه نگاه ویژه در توزیع قیر و ماشین الات به این منطقه است تا بخشی از مشکلات ان‌ها اینگونه برطرف شود.

با توجه به اینکه اختصاص قیر یارانه ای مدت هاست توسط مسئولان مطرح می شود، توقف آسفالت مسیر هرند به کوهپایه و عدم رفع حادثه خیز بودن این مسیر جای بسی تامل دارد.

قطعا راه و شهرسازی استان اصفهان که سال هاست شاهد ده ها تصادف منجر به مرگ در این مسیر بوده، باید نسبت به تکمیل این مسیر مبادرت ویژه داشته باشد تا عید سال 97 شاهد بهره برداری کامل این مسیر باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، جاده هرند کوهپایه تا کنون قربانی‌های زیادی گرفته و یکی از مسیره‌های حادثه خیز شرق اصفهان بود که به نام جاده مرگ شهرت پیدا کرد.

گزارش از شجاعی

انتهای پیام/ اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.