اصفهان شرق

سوء مدیریت و بی عدالتی کشاورزان شرق اصفهان را به تب و تاب انداخته است

کدخبر: 161739
1396/12/04 در ساعت 15:39

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد کریمی امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع به آیه 25 سوره حدید اشاره واظهارداشت: مصداق بارز عدالت اجتماعی در این آیه بیانگر است وعدالت در زمین های مختلف مورد توجه است وخداوند متعال انبیاء الهی را با دلایل روشن وکتاب آسمانی ومعیار های الهی فرستاد تا در بین مردم و اجتماع قسط و عدل را جاری نمایند .

وی در ادامه افزود: عدل در اجتماع به منزله پایه های ساختمان است و احسان از نظر اجتماع به منزله رنگ آمیزی و نقاشی وزینت ساختمان است پس اول باید پایه درست شود یکی از اهداف انبیاء واولیا الهی وحتی امام زمان (عج) ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی می باشد .

حجت الاسلام کریمی به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره و تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) عدالت در جامعه را حتی از وجود خود مقدم تر می داند ومتاسفانه در جامعه ما بیشتر به حاشیه رفته ایم تا به عدالت اجتماعی بپردازیم آنچه به نبوت مربوط می شود قانون عدالت است .

وی افزود:کارگزار باید در قبال مسئولیت خود در ست عمل کند این درست عمل کردن به وظیفه یعنی اجرای عدالت اجتماعی و اگر عدالت در جامعه نباشد جامعه اسلامی دچار معزلاتی خواهد شد که آسیب جدی خواهد دید تمام نهاد ها چه اجرایی وقضایی و قانون گذار باید در نشر عدالت اجتماعی تلاش ویژه ای را انجام دهند.

حجت الاسلام کریمی امام جمعه  موقت ورزنه درخطبه دوم  به دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار داشت: در سالروز قیام مردم تبریز در زمان ستم شاهی مردم این دیار با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که در این دیدار بیانات مهمی را معظم له داشتند که در جهات مختلف مورد تحلیل وبررسی می باشد که ایشان در بحث عدالت اجتماعی بخاطر اجرایی نشدن آن از مردم عذر خواهی کردند که این مسئله با توجه به اینکه اجرائیات کشور در دست قوه مقننه می باشد وباید پاسخگو در این مسئله باشد ولی ایشان که در راس نظام هستند از کم کاری و کوتاهی آنها از مردم معذرت خواهی نمودند که باید سران قوا در مسئله عدالت اجتماعی تلاشی جدی ومثمر ثمر داشته باشند .

خطیب جمعه ورزنه به مشکلات بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در مسئله آب وکشاورزی هم با سوء مدیریتی که صورت گرفته کوتاهی هایی  شده است که در حوزه آب وکشاورزی هرساله کشاورزان عزیز برای دریافت حق آبه شرعی وقانونی خود به تب وتاب می افتند که نتیجه عملکرد و سوء مدیریت هم از بی عدالتی می باشد.

حجت الاسلام کریمی  به اغتشاشات اخیر دراویش در تهران  اشاره واظهار داشت: به بهانه های مختلف بعضی ها قصد برهم زدن امنیت مردم و اغتشاش می شوند که در اغتشاشات اخیر دراویش در تهران منجر به شهادت سه تن از نیروی جان برکف انتظامی و یک بسیجی شد که در راه دفاع از وطن جان خود را تقدیم نظام وامنیت مردم کردند که بر روان پر فتوح این شهیدان عزیز درود می فرستیم.

وی به سانحه هوایی اخیر اشاره وبیان داشت: سانحه ای سقوط هواپیمایی تهران یاسوج باعث اندوه ملت ایران اسلامی گردید که به خانواده های مصیبت دیده تسلیت عرض می کنیم واز خداوند متعال صبر واجروبرای گذشتان طلب مغفرت می کنیم.

حجت الاسلام کریمی افزود : باید از همه مردم وخصوصا هیات مذهبی در برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به راه انداختن قافله عزاداری در روز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام تشکر کنیم که این اعمال تعظیم شعائر الهی می باشد.

امام جمعه موقت  به شهادت مردم الخلیل  اشاره و افزود: 6اسفند ماه سالروز به شهادت رساندن جمعی از مسلمانان در نماز جمعه الخلیل توسط رژیم صهیونستی می باشد که ان شاالله به واسطه مقاومت و خون این شهدا این رژیم جعلی به زودی های زود از صحنه روزگار محو خواهد شد.

وی همچنین به روزمهندسی، وانتخابات اولین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا ها و سالروز بمباران شیمیایی صدام در جبهه های جنگ اشاره وافزود: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی صدام به بمب باران مناطق جنگی در جبهه های نبرد اقدام نمود که خیلی از جانبازان ما هنوز درگیربیماری ناشی از همین بمب های شیمیایی هستند که شفای همه جانبازان خصوصا جانبازان شیمیایی  را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم.