سرویس: تولیدی 16:57 - جمعه 04 اسفند 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

ایجاد ناآرامی داخلی، هدف دشمن در متوقف کردن حرکت مقتدرانه کشور در سطح منطقه است

حاجیان کارشناس مسائل سیاسی گفت: سناریوی دشمن از ایجاد اغتشاشات اخیر، به هم ریختگی داخلی و توقف حرکت مقتدرانه کشور در سطح منطقه است.

محسن حاجیان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: حوادث دی ماه تا دختران خیابان انقلاب و اتفاقات اخیر توسط دراویش گنابادی نشان داد که دشمن طراحی گسترده ای را برای تضعیف نظام اسلامی در نظر گرفته که حرکت مقتدرانه کشور در منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: حرکت اول دشمن در پیاده کردن هدف خود، ایجاد ناآرامی با بیان مشکلات معیشتی بود که با شکست رو به رو شد و حضور به موقع مردم آگاه و بصیر، توانست غائله فتنه گران را پایان دهد.

وی با بیان اینکه فرمان این ناآرامی ها در کشور فرانسه کنترل می شود، گفت: همه این اغتشاشات کاملا از خارج از کشور هدایت و به دنبال تحریک جریانات داخلی در کشور برای تنش آفرینی گسترده است.

حاجیان با اشاره به ماجرای دختران خیابان انقلاب تاکید کرد: دشمن به گونه ای مساله حجاب را نشانه گرفت که نزدیک به 51 درصد جمعیت کشور را قشر بانوان تشکیل می داد و در این خصوص ماجرای خیابان انقلاب و برداشتن روسری ها را مطرح کرد ولی به دلیل اینکه قشر کثیری از بانوان جامعه با حجاب مشکلی نداشتند، این پلان دشمن با شکست مواجه شد.

بهره برداری دشمن از جریانات داخلی و سوء استفاده از ظرفیت آنان در کشور، نکته دیگری بود که این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد و افزود: دشمن در پلان سوم حرکت خود با فعال کردن جریانات و گسل های اجتماعی کشور و بمباران خبری در اعلام دستگیری قطب دراویش، باعث وقوع اتفاقات اخیر در خیابان پاسداران و شهادت تعدادی از حافظان امنیت در کشور شد.

وی با اشاره به حمایت ضد انقلاب و منافقین از اغتشاشات اخیر در کشور گفت: دشمن با ایجاد جو سنگین تبلیغاتی در کشور به دنبال برهم زدن امنیت کشور در بخش های مختلف است و در این خصوص مردم باید هوشیار بوده و متولیان امر با برهم زنندگان نظم کشور برخورد شدیدی به عمل آورند.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: دشمن قطعا پلان های دیگری را برای ضربه زدن به امنیت داخلی کشور در نظر دارد و با قوی تر شدن بازو و توان کشور، فتنه آفرینی خود را پیچیده تر کرده است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: دشمن فهمیده است که انقلابی که چهل سال دوام داشته با تهدید و جنگ آسیبی نخواهد دید و به این دلیل برنامه های نفوذ، اغتشاشات و فتنه را برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی در نظر گرفت.

حاجیان با گسترش نفوذ در کشور اظهار کرد: زمانی که برخی مسئولان رفتارهایی نشان دهد که دشمن احساس کند، برخی در کشور به دنبال کوتاه آمدن از اصول و مبانی انقلاب هستند، به سمت نفوذ و رخنه در داخل کشور می رود و با ضعیف شدن برخی دستگاه های داخلی در پی پایه ریزی اهداف خود خواهد بود.

وی با اشاره به مصادیق نفوذ در داخل کشور خاطرنشان کرد: دشمن نفوذ گسترده ای را در کشور به راه انداخت که هر روز مصادیقش را در کشور مشاهده می کنیم و اگر خاکریز در کشور سست شود، قطعا شاهد نفوذ بیشتر در کشور هسیتم که هر زمان به شکل های مختلف خود را نشان می دهد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.