سرویس: اخبار شهرستان 13:51 - جمعه 04 اسفند 1396

امام جمعه اژیه:

مردم سالاری دینی، مهم ترین دستاورد انقلاب ایران/ مسئولان در رفع مشکلات کشاورزان و حق آبه داران اقدام کنند

امام جمعه اژیه، با اشاره به مشکلات معیشتی کشاورزان شرق اصفهان، گفت: مسئولان باید با رسیدگی به مشکلات و درد دل های کشاورزان و حق آبه داران نسبت به حل مشکلات این عزیزان اقدام کرده و نگذارند فضای جامعه دچار تنش و گرد و غبار شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های امروز نماز جمعه اژیه، بیان کرد: ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را به همه نمازگزاران تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم همیشه در راه ایشان قدم برداریم.

وی با بیان این که قیام تاریخی حضرت زهرا(س) از دو منظر باید بررسی شود، ادامه داد: هدف اول حرکت این است بر طبق حدیث نبوی «کلکم راع و کلکم مسئول» وظیفه همه اشخاص جامعه اسلامی این است که با هر گونه انحراف به مبارزه برخیزند.

امام جمعه اژیه افزود: هدف دوم حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی با در نظر گرفتن شأن و مقام منزلت رفیع و والای زن در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام حجتی فرد به بیان گوشه ای از مصائب حضرت علی(ع) در فقدان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و از مردم خواست داشت زندگی این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند تا موفق شوند.

وی تصریح کرد: باید از مردم عزیز و همیشه در صحنه و تمام دست اندر کاران مراسم استقبال، تشییع، تدفین پیکرهای شهدای گمنام و برگزار کننده مراسم شب وداع تشکر ویژه داشته باشیم.

خطیب جمعه اژیه ادامه داد: جان باختن تعدادی از هموطنان در سانحه هوایی را به بازماندگان این عزیزان تسلیت می گوییم و از مسئولان مربوطه پیگیری مجدانه علت این حادثه را درخواست داریم.

حجت الاسلام حجتی فرد افزود: آشوب و فتنه توسط گروهی اخلالگر و آشوب طلب و به شهادت رسیدن تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی، بسیج و مجروح شدن تعدادی دیگر از عزیزان و تخریب اموال عمومی حادثه دلخراشی بود که همه آن را محکوم می کنیم.

وی تأکید کرد: مردم در مورد ابعاد این قضیه و اینکه چگونه می شود اشخاصی به خود جرأت می دهند تا با نظم و امنیت این کشور که حاصل خون شهدا است به این راحتی بازی کنند و مرتکب چنین اعمال ضدانسانی شوند، از مسئولان درخواست رسیدگی دارند.

امام جمعه اژیه با اشاره دیدار مقام معظم رهبری با مردم تبریز به مناسبت حرکت تاریخی مردم تبریز و برگزاری مراسم چهلم شهدای شهر قم، اظهار کرد: ان‌ شاءالله مسئولان کشور موفق شوند فرامین رهبری را اجرا کنند.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب مردم سالاری دینی و پیشرفت های بسیار چشمگیری است که در طول چهار دهه برای کشور ایجاد شده که باید قدر آن را بدانیم.

وی ادامه داد: خطراتی انقلاب را در معرض آسیب قرار می دهد که عبارتند از حرکت به سوی اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف، تکیه و اعتماد به خارجی ها به جای تکیه بر توان داخلی و مردم.

خطیب جمعه اژیه با بیان این که اولویت مهم کشور مسئله اقتصادی است، تصریح کرد: برای اقتصاد مقاومتی با اشرافی گری و امتیاز طلبی برخی مسئولان و بی مبالاتی نسبت به بیت المال و بی توجهی به طبقه مستضعف مبارزه کرد.

حجت الاسلام حجتی فرد، گفت: بی توجهی به موضوع مهمی مثل تولید و اشتغال و کم شدن تولید داخلی، کاهش شدن صادرات و زیاد شدن واردات، باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر شده و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی کشاورزان شرق اصفهان، خاطر نشان کرد: مسئولان باید با رسیدگی به مشکلات و درد دل های کشاورزان و حق آبه داران نسبت به حل مشکلات این عزیزان اقدام کرده و نگذارند فضای جامعه دچار تنش و گرد و غبار شود.

امام جمعه اژیه با بیان این که در موضوعات سیاسی روز دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نکته اول این که تعامل با دنیا خوب است و باید از بیگانه بهره برداری کرد، یا این که اعتماد به بیگانگان اصلا کار صحیحی نیست و ما نتیجه اعتماد به بیگانگان را در برجام و مذاکرات هسته ای مشاهده کرده ایم.

حجت الاسلام حجتی فرد، تأکید کرد: هدف اروپا و آمریکا از مخالفت با توان دفاعی و موشکی ایران تنها زورگویی و تسلط بر این کشور بوده وگرنه آن ها خوب می دانند ما هیچ وقت به دنبال سلاح هسته ای و کشتار جمعی نیستیم ولی در موارد دیگر با قدرت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.