اصفهان شرق

ساخت مدرسه و دانشگاه بهتر از ساخت زندان است/ 200 میلیون متر مکعب آب بی رویه از زاینده رود برداشت می شود

کدخبر: 161673
1396/12/03 در ساعت 10:27

به گزارش اصفهان شرق، کلنگ مدرسه بنیاد برکت در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر و زیر بنای ۷۰۰متر در قالب شش کلاس با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان، با حضور حجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهر ورزنه و بخش بن رود به زمین زده شد.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در حاشیه این کلنگ زنی ضمن تسلیت به خانواده مصیب دیده حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج، اظهار کرد: متأسفانه عده ای با پول هایی که دریافت کرده اند سعی در نا آرامی کشور داشتند که امیدواریم با این نوع آدم های وابسته برخورد جدی و قاطع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، ادامه داد: ساختن مدرسه و دانشگاه بهتر از زندان درست کردن است زیرا اگر مردم تربیت اسلامی داشته باشند کسی به زندان نمی رود.

وی افزود: امروزه اساس تعالی کشور بحث توسعه مراکز فرهنگی و آموزشی است و باید مسئولان آموزشی به این نکته اهمیت خاصی داشته باشند.

رئیس انجمن بنیاد نصف جهان با اشاره به حرکت خداپسندانه مدرسه سازی، تصریح کرد: کسانی که در کلنگ زنی و ساخت مدارس شرکت دارند برای خود توشعه آخرت ذخیره می کنند، زیرا هر چه کشور با رشد آموزشی روبه رود باشد شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف خواهیم بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که در این مدارس باید دو بال علم و ایمان پرورش داده شود، تأکید کرد: این دو لازم و ملزوم یگدیگر هستند، زیرا اگر علم باشد و در آن ایمان و انسانیت نباشد همان بمب هایی می شود که بر سر مردم یمن و فلسطین خالی شد و ریشه این کشتارهای در جهان همان علم بی ایمان است.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: کشور ما همیشه حامی علم و ایمان بوده و در طول این 40 سال کشور از نظر سطح علمی در رأس جهان قرار گرفته است.

نمانیده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی افزود: برای منطقه بن رود با اعضا بنیاد رایزنی هایی صورت گرفته و قول های دریافت کرده ایم و همچنان نیز پیگیر ساخت مدارس در مناطق دیگر هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر انجام شود.

وی با اشاره با رایزنی هایی که در کمیسیون فرهنگی مجلس صورت گرفته، خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی که در منطقه حاکم شده و افرادی که روزگاری خود سبقت گیرندگان پرداخت زکات بودنند، امروزه زکات بگیر شده اند، مسائل مهمی مطرح می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای سرمایه گذاری در بخش آب صحبت هایی انجام گرفته است از جمله تونل بهشت آباد که در سال 97 شاهد و پیشرفت هایی خوبی خواهیم بود.

سالک با تأکید بر این که مردم منطقه توقعات زیادی از دولت دارند، اظهار کرد: البته از برخی تصمیم گیری های دولت نیز دفاع نمی کنم و بارها در مجلس این موضوع مطرح شده است و عبور از قانون قابل قبول نیست، از جمله بارگزاری در زاینده رود و برداشت آب در بالا دست که تذکرات کتبی و شفاهی در این خصوص به مسئولان ذی ربط داده شده است.

وی ادامه داد: حتی در جلساتی که با اعضای صنف کشاورزی برگزار شده است بر این تصمیم اتفاق نظر داریم که باید قانون اجرا شود و حقابه حقآبه داران و اشتراکی ها پرداخت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: حدود 200 میلیون متر مکعب آب بی رویه از زاینده رود برداشت می شود و این ظلمی است که به مردم منطقه ما از طرف بالا دستی ها تحمیل می شود.

حجت الاسلام سالک، گفت: امیدوارم که خداوند لطفش را شامل حال ما و باران رحمت خود را بر ما نازل کند، زیرا اوضاع بارش در 14 استان بحرانی است.

انتهای پیام/