سرویس: اخبار شهرستان 23:43 - چهارشنبه 02 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان در جمع کشاورزان ورزنه ای:

مساله «آب کشاورزی» اولویت اول شرق اصفهان است/ خسارت باید به صورت کامل به دست کشاورز برسد

حجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان گفت: فقر و محرومیت کشاورزان را می فهمیم و بر این اساس خواهان پرداخت خسارت به صورت کامل به کشاورز متضرر از خشکسالی هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در جمع کشاورزان شهر ورزنه با اشاره به اینکه مردم شرق اصفهان مدافع انقلاب بوده اند، اظهار کرد: فقر، محرومیت و زکات بگیر شدن کشاورزان شرق اصفهان را به خوبی می فهمیم و به این واسطه خواهان اجرای کامل قانون هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اولویت اول شرق اصفهان را آب کشاورزی خواند و افزود: اولویت اول منطقه شرق اصفهان، مساله آب است و کشاورز باید در نبود کشت و کار به خسارت نکشت به صورت واقعی و کامل دست یابد.

وی با اشاره به قول استاندار اصفهان در خصوص دریافت مجوز حقابه گفت: اگر آب نیست برای همه نیست و اگر آبی موجود است باید برای همه باشد و در این رابطه استاندار اصفهان به دنبال مجوزی است که بتوان تامین حقابه برای کشاورزان را دریافت کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه قانون باید به صورت کامل اجرایی شود، تصریح کرد: مصوبات 9 ماده ای زاینده رود باید به صورت کامل اجرایی شود تا بتوان با اجرای کامل بندهای این مصوبه، باری از دوش کشاورزان برداشت.

وی به سفر خود به استان چهارمحال اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر به استان چهارمحال که برای جلوگیری از برداشت بی رویه از زاینده رود انجام شد، 32 مورد بررسی و خدمت وزیر نیرو به منظور پیگیری کامل ارائه شد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه طلبکارانه در خصوص مطالبه مردم شرق اصفهان با وزیر نیرو صحبت شد، گفت: نمایندگان اصفهان به صورت هماهنگ در خصوص مسائل مرتبط با حوضه زاینده رود با وزیر نیرو صحبت کردند و از موضع طلبکارانه به مطالبه گری پرداختیم.

وی اذعان کرد: پرداخت حقابه کشاورزان و همچنین سرمایه گذاری برای احداث سد تونل سوم از جمله مباحث اولویت دار نمایندگان مجلس اصفهان است و با راه اندازی سد تونل سوم، شاهد دسترسی به 150 میلیون متر مکعب آب هستیم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه به هیچ وجه از قانون گریزی دولت دفاع نخواهیم کرد، افزود: عبور از قانون از ناحیه دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست و در این رابطه انتقاد شدیدی به دولت وارد است.

وی بیان کرد: امسال 70 میلیارد تومان از بودجه استان اصفهان برای مسائل آب در نظر گرفته شد و سال 97 حدود 74 میلیارد تومان در بودجه برای آب اصفهان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردمی اصفهان در مجلس به تعطیلی طرح بن بروجن اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته، هم اکنون طرح بن بروجن در تعطیلی به سر می برد و حرف ما این است که اگر قصد انتقال آب به چهارمحال را در سر دارید باید از سهمیه آب چهارمحال برای این طرح استفاده کرد.

کشاورزان ورزنه ای با تجمع آرام خود، خواستار پرداخت حق نکشت به صورت کامل و واقعی هستند و در راس آن حقابه قانونی و شرعی خود و اجرای کامل مصوبات 9 ماده ای را از مسئولان خواستارند.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مساله «آب کشاورزی» اولویت اول شرق اصفهان است/ خسارت باید به صورت کامل به دست کشاورز برسد”

  1. 09137416360 گفت:

    کلیف ماکه زمین اجاره میکردیم وازخودمان نداریم الان چیست؟؟؟که قراره خسارت پرداخت کنند؟؟؟چراتوجه ای به مانمیشه ماهم درشرق اصفهان هستیم ولی هیچوقت به ماتوجه نشده چرا مگه ماآدم نیستیم مگه ماخدانداریم ماهم به خدا درآمدمان ازکشت وکار در زمینهای دیگران بوده با اجاره کردن زمین دیگران روزی میگرفتیم الان ماچیکارکنیم ؟خدایی اگه کسی میتونه دراین ربطه کمک کند ماهم آدیم وختی محتاج تراز هرکسی امام جمعه اصفهان یاورزنه به دادماهم برسید خواهش میکنم ماهم درشرق اصفهان روستای اسلام اباد هستیم شاهتور صابق چه کنیم ؟؟؟؟اگه میشه کمک کنید ماهم جزو کشاورزان حساب کنند درسته زمین نداریم ادم که هستیم منبع درآمد ماهم ازهمین کشت زمین اجاره ای،بوده

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.