اصفهان شرق

مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحان/ آزادبرها مسئولیت حادثه برای زائر را برعهده نمی‌گیرند

کدخبر: 161352
1396/12/01 در ساعت 14:05

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: اغلب کاروان‌های آزادبر و غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‌ها و مداحان مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای زائران کاروان‌های مجاز تمام خسارات وارد شده را به آن‌ها پرداخت می‌کند، تصریح کرد: کاروان‌های آزادبر به موارد امنیتی مورد نیاز زائران عتبات عالیات توجهی نمی‌کنند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای هیچ مسئولیتی را هم بر عهده نمی‌گیرند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در برخی از موارد زائران در قالب کاروان‌های آزادبری که توسط شرکت‌هایی که از اخذ مجوز و فعالیت تحت نظارت سازمان حج و زیارت طفره می‌روند، به عتبات اعزام می‌شوند.

آقایی یادآور شد:اگر شرکت‌های غیرمجاز بخواهند تحت نظارت سازمان حج و زیارت نسبت به اعزام زائران به عتبات اقدام کنند، باید مجوزهای لازم را با پرداخت هزینه ناچیز دریافت کنند.

وی اضافه کرد:صدور مجوز برای افراد متقاضی مجوزهای لازم برای اعزام زائر به عتبات، به طور معمول 5 تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اغلب مدیران کاروان‌های آزادبر عتبات برای اینکه استانداردهای مورد نیاز برای این سفر را رعایت نکنند، برای دریافت مجوز هیچ اقدامی نمی‌کنند.

آقایی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت پس از ثبت نام قطعی هر یک از زائران و پرداخت پول توسط آن‌ها، هیچ گونه وجه اضافه‌ای از این افراد دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که کاروان‌های آزادبر، به بهانه‌های مختلف هزینه‌های سفر زائران به عتبات را افزایش می‌دهند.

وی افزود: مشتاقان زیارت حرم اهل بیت(ع) از سفر با کاروان‌های غیرمجاز که مجوزهای لازم را از سازمان حج و زیارت اخذ نکرده‌اند، خودداری کنند و در هنگام ثبت نام و واریز وجه، مجوز کاروان‌ها را حتما رویت کنند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان