سرویس: سیاسی 18:05 - دوشنبه 30 بهمن 1396

سردار سلامی در همایش سراسری روحانیون سپاه:

برای دفاع از کشورمان نیازمند هیچ کشوری نیستیم‌/ آمریکا و رژیم صهیونیستی به هنرپیشه‌های مضحک جهانی تبدیل شده‌اند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: رهبر انقلاب با برنامه‌ریزی و امید توانستند همه راهبردهای دشمن را برهم بزنند، امروز ما برای دفاع از کشورمان نیازمند هیچ کشوری نیستیم‌.

به گزارش اصفهان شرق، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه پاسداران که امروز دوشنبه(30 بهمن ماه) برگزار شد،گفت: در دوره ولایت امام راحل (ره)، دوره صف‌آرایی جهانی علیه انقلاب اسلامی بود و جنگیدن در آن زمان تنها لازمه‌اش مومن بودن انسان‌ها بود، اما هر چه زمان پیش رفت تهدیدات و فتنه‌ها علیه انقلاب پیچیده‌تر شد و به همین ترتیب مبارزه با دشمن هم، شکل سخت‌تری به خود گرفت.

وی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب امامت جامعه را در دست گرفتند، قدرت‌های بزرگ جایگاه خود را از موقعیت راهبردی به موقعیت عملیاتی تنزل دادند، آمریکایی‌ها تا آن زمان مدیریت راهبردی تهدیدات را برعهده داشتند و برای سایرین و حتی شوروی هم نقش تعیین می‌کردند.

سردار سلامی تصریح کرد: اما در دوران زعامت رهبر انقلاب، آمریکایی‌ها خودشان وارد سطوح عملیاتی و تاکتیکی در مقابله با انقلاب اسلامی شدند؛ امروز هم شاهد هستیم که آمریکا و اسرائیل به هنرپیشه‌های مضحکی تبدیل شده‌اند و با نمایش بدنه یک موشک در کاخ سفید و بال یک پرنده آنها را به عنوان موشک و پهپاد ایرانی معرفی می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: این اقدام آنها بدان معناست که موقعیت‌شان تنزل پیدا کرده و در مواجهه با انقلاب شرایط‌شان پیچیده‌تر شده است.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند پهباد به پرواز درآمده در آسمان سرزمین‌های اشغالی ایرانی است، اما این ادعا چه راست باشد چه دروغ، باید بگوییم این اولین پهپاد و یا آخرین پهپاد جبهه مقاومت نبوده است و در مقابل اصابت این پهپاد، جنگنده اسرائیلی سرنگون شده است.

سردار سلامی با اشاره به اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های یمن خاطر نشان کرد: آنها می‌گویند لاشه موشکی که نمایش داده‌اند ایرانی است و ما به صراحت آن را رد می‌کنیم، اما یک سوال وجود دارد و آن هم اینکه آهن‌پاره‌هایی که به عنوان سامانه‌های موشکی تاد و پاتریوت آمریکایی در اختیار عربستان سعودی است در مقابله این موشک چه می‌کرده است که نتوانسته آن را بزند و آنها بدنه موشک که بیشترین سطح مقطع راداری را دارد به نمایش گذاشته‌اند، آنها که نمی‌توانند موشک را بزنند اگر صدها فروند موشک بر سر آنها فرود آید چه خاکی بر سر می‌کنند؟

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه دشمنی‌های آمریکا با انقلاب به ابعاد دیگری نیز تسری پیدا کرده است، بیان کرد: اداره بانک‌های جهانی برای تحریم ایران و نظارت بر صادرات و واردات و مدیریت جهانی برای تحریم یک ملت از دیگر اقدامات دشمنانه آمریکایی‌هاست.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی رهبر انقلاب می‌بایست در مقابل دشمنان داخلی و خارجی انقلاب را رهبری می‌کردند، عنوان کرد: در جبهه دشمنان داخلی شیرخوارگانی که تا دیروز از انقلاب تغذیه می‌کردند و در این همین فضا بزرگ شدند، امروز داعیه طلبکاری دارند. آنهایی که از حمایت رهبر انقلاب برخوردار بودند قدر آن را ندانستند و کسانی که معروف به استکبارستیزی بودند، امروز آمریکا و اسرائیل را رها کرده و به جان نظام افتاده‌اند. همچنین کسانی که جاذبه سیاسی و کارآمدی ندارند امروز برای انتقام از ملت نامه‌ها می‌نویسند زیرا از قدرت محروم شده‌اند.

سردار سلامی با بیان اینکه رهبری انقلاب توانستند با مدیریتی هوشمندانه، آمریکا و متحدان او را در یک انفعال قرار دهند، خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین مشکل آمریکا فقدان راهبرد است و به همین علت آنها در میدان عملیات هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرن، هنر رهبر انقلاب آن بوده است که آنها را از سلاح راهبردی‌شان خلع سلاح کرده و به این ترتیب ذخایر عقل راهبردی آنها خالی شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهان اسلام به میدان جهاد تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز هزینه حضور دشمنان در جبهه جهان اسلام بالا رفته و به همین علت بدهی‌های آمریکا از تولید ناخالص ملی این کشور پیشی گرفته و این به معنی رکود و زوال اقتصادی آمریکاست، امروز راهکارهای نظامی دشمن مسدود شده و آنها در میدان سیاست هم قادر به غلبه سیاسی بر ما نیستند و اینها نتیجه هنر رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه وقتی ما با قدرت‌هایی در تراز آمریکا، انگلیس و همپیمانان آنها درگیر شدیم، باید در تراز آنها هم قدرت‌سازی می‌کردیم، عنوان کرد: پیشرفت‌های ما در حالی صورت گرفت که جهان تمام دروازه‌های علمی و به خصوص علوم نظامی را بر ما بست و بعضی از شرکای امروز ما در زمانی که ما به برخی سیستم‌ها نیاز داشتیم آنها را به ما ندادند اما رهبر انقلاب با تزریق امیدواری و طرح مسائلی همچون نهضت تولید علم، ذهن‌ها را شکافت و موجب بروز چشمه‌های علمی شد.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز برای دفاع از خود به هیچ قدرتی متکی و نیازمند نیستیم و این نتیجه هنر رهبر انقلاب است که چگونه توانسته جامعه را مدیریت و معادلات امنیتی را مهار کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام توطئه‌های فرهنگی، اطلاعاتی، تحریم و ارعاب نظامی بر کشور ما اعمال شد، تصریح کرد: تمام این تهدیدات در مقیاس جهانی بر ما اعمال شد اما امروز ما در میدان آتش، امنیت داریم و این به راحتی به دست نیامده است.

وی افزود: ایجاد گروه‌های تکفیری را یکی از فتنه‌های خطرناک دشمنان است، این فتنه برای تفرقه بین مسلمانان و جلوگیری از پیشرفت اسلام در آمریکا و اروپا طراحی شد اما همه استراتژی‌های دشمن امروز به خودش بازگشته است.

سردار سلامی در پایان اظهار کرد: ما تازه عمق تهدید‌شناسی رهبران‌مان را شناخته‌ایم، وقتی رهبری با این نگاه توحیدی به قدرت می‌نگرد از هیچ امپراطوری در جهان نمی‌ترسد، خدا می‌داند دستیابی به یکی از جلوه‌های فناوری برای ما رویا بود اما امروز تحقق پیدا کرده و ما در محاصره کامل، در جنبه‌های فضایی و زیست فناوری پیشرفت کردیم؛ امروز قادریم همه نیازهای خود را در سطح نظامی را بسازیم و امروز باید بدانیم داشتن بصیرت، بزرگترین جنگ ما با دشمن است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.