سرویس: اجتماعی 10:45 - دوشنبه 30 بهمن 1396

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

بی‌اعتبار شدن کارت ملی‌های قدیم تا یک ماه دیگر/ ثبت‌نام کارت ملی هوشمند سال آینده هم ادامه خواهد داشت

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: خبر اتمام مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در تاریخ 20 اسفند صحت ندارد و بر اساس آنچه قانون تصویب کرده صدور کارت در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی کجانی در خصوص کارت ملی هوشمند، اظهار داشت: خبر اتمام مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در تاریخ 20 اسفند صحت ندارد و بر اساس آنچه قانون تصویب کرده صدور کارت در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارت‌های ملی به صورت سالانه تمدید می‌شد، افزود: با شروع سال آینده کارت قدیمی فاقد اعتبار است و این تاریخ اعتبار تمدید نمی‌شود اما مراجعه افراد برای درخواست کارت در سال جدید ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام شهروندان در طرح هوشمند کردن کارت ملی، گفت: در استان اصفهان از ابتدای سال 91 تاکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراجعه امسال نسبت به سال گذشته خوب بوده است، تصریح کرد: در سال 96 تاکنون 920 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام و در مجموع 56 درصد تاکنون اقدام به درخواست کارت کرده‌اند.

غفرانی عنوان کرد: مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند ادامه دارد، اما ملاک و سند مراجعه به ادارات دولتی از سال بعد ارائه کارت هوشمند ملی است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است فردی ادعا کند که الان نیازی به کارت ندارد و جهت دریافت کارت اقدام نکند اما از سال جدید در صورت مراجعه به دستگاهی، مجبور به اقدام می‌شود و در نتیجه کار خود فرد با تأخیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.