سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - دوشنبه 30 بهمن 1396

نماینده مردم اصفهان

دشمن تلاش می‌کند جامعه ایران را از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تهی کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان قسم‌ خورده نظام جمهوری اسلامی که از ابتدای پیروزی انقلاب با توطئه‌های فراوان در پی از بین بردن این نظام مقدس و مبتنی بر ارزش‌ها بوده‌اند، همواره تلاش می‌کنند تا جامعه ما را از ارزش‌ها تهی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک در جمع مردم زرین‌شهر به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خود را فدای پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه کبری(س) کرد، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار با پرورش در دامن مادری که در تعلیمات اسلام پرورش یافته بود، به معراج رسید.

وی با اشاره به نقش همسر آیت‌الله طباطبایی در زندگی‌ مشترکشان بیان کرد: زن نقش بسیار تاثیرگذاری در موفقیت همسر خود دارد و این‌گونه است که حضرت زهرا(س) در کنار امیرالمونین(ع) قرار می‌گیرند و ایشان را در صحنه‌های مختلف همراهی می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و جهیزیه این بانو بسیار ساده بود به‌طوریکه حتی لباس خود را در شب عروسی به فردی نیازمند هدیه کردند و ما باید این گذشت و ساده زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج حضرت فاطمه(س) با امام علی(ع) براساس ایمان، تقوا، صداقت و پاکی شکل گرفت، افزود: باید توجه داشت مبنای زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بر حفظ ایمان، کرامت، صداقت، اخلاص، صفا و سادگی شکل گرفت و اگر زندگی‌ امروزی نیز بر اساس ارزش‌های دینی شکل گیرد به شکست منجر نخواهد شد.

سالک بیان کرد: شوهرداری و تقسیم کار در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی بی‌بدیل است و پیامبر اکرم(ص) در زمان ازدواج این بزرگواران حضرت زهرا(س) را به عنوان امانت به ایشان دادند و همانجا نسبت به وظایف خانه‌داری و انجام وظایف بیرون از خانه آن‌ها سفارش کردند.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما نفقه را بانوان به شوهران خود پرداخت می‌کنند، ادامه داد: مخالف اشتغال بانوان نیستیم اما اگر در زندگی رعایت مسائل دینی نشود، حفظ کرامت، صفا و سادگی، همسرداری، تربیت فرزندان و غیره با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان خود تلاش گسترده‌ای کردند و همه شاهد نقش آفرینی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) چگونه در زمان خود هستیم.

در 80 کشور دنیا سخن از امام حسین (ع) است

وی افزود: امروز در بیش از 80 کشور جهان در تاسوعا و عاشورا سخن از امام حسین(ع) بوده چراکه ایشان تربیت شده دامن حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند و حضرت زینب(س) نیز پس از شهادت امام حسین(ع) با تمام مصائب وارد شده به ایشان نقش خود را به‌گونه‌ای ایفا کرد که سبب ثبات دین اسلام شد.

سالک با اشاره به قرآن، انافق در راه خدا و نگاه به پیامبر به عنوان علاقه‌مندی‌های حضرت زهرا(س) تصریح کرد: باید امروز به جمال مقام معظم رهبری و علمای بزرگ دین نگریست و از رفتار آن‌ها درس گرفت، از سوی دیگر باید انفاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا همسایه ما سر گرسنه بر بالین نگذارد.

دشمن به دنبال تهی کردن جامعه از ارزش‌هاست

وی بیان کرد: حضور دینی و سیاسی حضرت زهرا(س) در جامعه بسیار درخشان بود و حتی زمانی که پهلوی ایشان شکست و حضرت علی(ع) را با دستان بسته به مسجد ‌می‌بردند، ایشان گفت اگر علی را رها نکنید نفرین خواهم کرد که با بیان این کلام خدا نیز غضبناک شد و پایه‌های مسجد به لرزه درآمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) در مدینه گفت: ایشان در قسمت آخر سخنان خود علت سقوط جامعه اسلامی را مطرح کردند و فرمودند شما مردم مدینه قرآن را پشت سر گذاشتید، علی در بین شما بود حرمت این امام همام را حفظ نکردید و این دو عامل سقوط شما بود.

وی افزود: امروز هم به همین شکل است و اگر به قرآن توجه نکنیم و به آن عمل نکرده و از سوی دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب را مورد عنایت قرار ندهیم با سقوط مواجه خواهیم شد.

سالک تصریح کرد: دشمنان قسم‌ خورده نظام جمهوری اسلامی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های فراوان در پی از بین بردن این نظام مقدس و مبتنی بر ارزش‌ها بوده‌اند و همواره تلاش می‌کنند تا جامعه ما را از ارزش‌ها تهی کنند.

ولایت فقیه در عصر غیبت محور وحدت مسلمانان است

وی با تاکید بر اینکه در جامعه ما محور امور دین است، اظهار داشت: محور دین ولایت است، برای پیشرفت چنین جامعه‌ای باید همواره خود را در محضر خدا بدانیم و بگونه‌ای عمل کنیم خود را در مقابل خداوند سبحان، دین و مردم پاسخگو بدانیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امام علی(ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند همواره انسان‌های متقی، اهل ورع، صادق و پرهیزگار را به دوستی بگیر و از انسان‌های دو رو و مجیزگوی نا به جا پرهیز داشته باش.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه در عصر غیبت محور وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: باید توجه داشت به هر میزان خصائص عالی اخلاقی را در خود تقویت کنیم قطعاً بیشتر در مسیر اهداف اسلام ناب، ائمه معصومین(ع)، انقلاب و مقام معظم رهبری قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.