سرویس: ورزشی 17:07 - یکشنبه 29 بهمن 1396

هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برگزار می‌شود

کسب پیروزی برای ذوب‌آهن واجب‌تر از نان شب!/ مصاف بهترین دروازه‌بان و خط هجومی در فولادشهر

از هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم ذوب‌آهن اصفهان با لوکوموتیو تاشکند دیدار خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با لوکوموتیو ازبکستان دیدار خواهد کرد؛ این دیدار از ساعت 16 و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز خواهد شد.

شاگردان امیر‌ قلعه‌نویی پس از 6 پیروزی متوالی، دو شکست پرگل را تجربه کرده‌اند و این بازی برایشان از جهات مختلف حائز اهمیت است؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی به دنبال صعود از گروه خود هستند که در این مسیر کسب سه امتیاز خانگی مقابل تیمی که در بازی نخست خود 5 گل را به نماینده امارات زده است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

* داوران دیدار دو تیم

قضاوت این دیدار را فو مینگ از کشور چین بر عهده دارد و هو ویمینگ و وانگ دژن دو هم‌وطنش او را در امر قضاوت یاری می‌کنند؛ مسعود توفایلیه از سوریه به عنوان داور چهارن و خادم ادو لزیم از عراق به عنوان ناظر داوری این دیدار حضور خواهند داشت.

* شرایط ذوب‌آهن برای این دیدار

شاگردان امیر قلعه‌نویی که پس از کسب 6 پیروزی پیاپی در لیگ برتر فوتبال و هم‌چنین با برد برابر آیزاول هند در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راهی مرحله گروهی شدند، نتواستند در بازی نخست موفق ظاهر شوند و بعد از باخت برابر سایپا در لیگ برتر دومین باخت متوالی را برابر الدحیل قطر با نتیجه 3 بر 1 در آسیا متحمل شدند.

با وجود این شرایط سبز‌پوشان در دیداری خانگی به مصاف لوکوموتیو خواهند رفت و امیدوار به کسب پیروزی هستند تا به شرایط خوب گذشته بازگردند و در صورت عدم پیروزی این تیم در شرایط سختی قرار خواهد گرفت؛ مهران درخشان‌مهر تنها غایب ذوب‌آهن در این دیدار به دلیل مصدومیت است.

* شرایط لوکوموتیو برای این دیدار

نماینده ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا برخلاف ذوب‌آهن هفته نخست را طوفانی شروع کرد و در اولین دیدار خود به پیروزی پر‌گل 5 بر صفر برابر الوحده امارات رسید و با 3 امتیاز در صدر جدول گروه B قرار دارد؛ لوکوموتیو سخت به دنبال کسب حداقل امتیاز از این بازی است تا نیمی از راه صعود به مرحله حذفی را سپری کرده باشد.

* تاریخچه حضور ذوب‌آهن در آسیا

سبز‌پوشان اصفهانی تا پیش از دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا 6 بار در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند و 41 دیدار نیز برگزار کرده‌اند که حاصل آن 20 پیروزی، 10 تساوی و 11 باخت بوده است.

بهترین عملکرد ذوبی‌ها در سال 2010 بوده است که با منصور ابراهیم‌زاده سرمربی فعلی تیم همشهری سپاهان موفق شدند به نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسند؛ سبز‌پوشان در سال 2012 موفق به صعود از بازی پلی‌آف به دور گروهی نشدند و بدترین عملکرد را داشتند.

* نکات ویژه

ذوب‌آهنی‌ها که در بازی ابتدایی برابر الدوحیل قطر قرار گرفته بودند در بازی اول و مخصوصا در نیمه دوم حملات زیادی را روی دروازه خود دیدند و به همین دلیل دروازه‌بان ملی پوش این تیم به نسبت سایر گلر‌های ایرانی بیشترین فعالیت را داشت؛ رشید مظاهری در این دیدار 6 سیو موفق را در کارنامه خود به ثبت رساند و بیشتری سیو را انجام داد.

خط دفاعی ذوب‌آهن با دریافت 3 گل در بین بد‌ترین خط‌های دفاعی هفته نخست در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است؛ لوکوموتیو تاشکند که در بازی نخست خود 5 گل به ثمر رساند، عنوان بهترین خط حمله هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرده است.

 جدول رده‌بندی گروه B و برنامه بازی‌های هفته دوم این گروه به شرح زیر است:

دوشنبه 30 بهمن‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان – لوکوموتیو تاشکند ساعت 16

الوحده امارات – الدحیل قطر ساعت 18:20

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.