اصفهان شرق

پشت پرده سفر تیلرسون به منطقه/ آش دهن‎سوزی که برای لبنان پخته‌اند

کدخبر: 160943
1396/11/29 در ساعت 16:14

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر  با اشاره به سفر تیلرسون به منطقه غرب آسیا اظهار کرد: آمریکا هم چنان به دنبال سیاست‌های سلطه‌طلبانه خود است و پس سفر چند ماه پیش ترامپ به منطقه و عقد قراردادها و تفاهم‌نامه با برخی کشورهای منطقه، امروز نیز تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای پیگیری همان قول و قرارها و برنامه‌ها به منطقه آمده است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: ترامپ اعلام کرده است که دیگر حاضر نیست با پول آمریکا برای مردم منطقه خرج کند؛ اگر آن‌ها حضور آمریکا را می‌خواهند ما نیز با پول خودشان، در منطقه حضور پیدا می‌کنیم تا امنیتشان را تأمین کرده یا جنگ‌های نیابتی به راه انداخته و با تجهیز تروریست‌ها، در کشورهای دیگر جنگ و بی‌ثباتی ایجاد کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا اگر در غرب آسیا و افغانستان طی سال‌های گذشته هزاران میلیارد دلار خرج کرده است اما امروز با پول برخی مردم منطقه، همان سیاست‌های خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه 400 میلیارد دلاری آمریکا با عربستان سعودی عنوان کرد: بیش از 100 میلیارد دلار از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها در حوزه نظامی و تسلیحاتی بوده است در ادامه همان سیاست‌های سلطه‌طلبانه ایالات متحده است.

فولادگر با بیان این که این اقدامات آمریکا به علت مقاومت و پایداری مردم منطقه غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مردم منطقه با هوشیاری و بصیرت خود داعش را ریشه‌کن کردند و اجازه ندادند برنامه‌های آمریکا در منطقه محقق شود و جلوی فروپاشی عراق را گرفتند باید هم چنان وحدت و بیداری خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به ابراز نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از نزدیک شدن بیش از پیش ایران به مرزهای این رژیم، مطرح کرد: آمریکایی‌ها برنامه‌های زیادی برای لبنان داشته‌اند و یکی از طرح‌های پساداعش آمریکا، ایجاد اختلافات و جنگ داخلی در لبنان بود و تحریک سعد حریری به استعفا یکی از آن اقدامات بود اما این توطئه نیز با هوشیاری رئیس‌جمهور لبنان، حزب‌الله و نهضت‌های مقاومت خنثی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مردم منطقه خاطره جنگ‌های داخلی و دخالت‌های آمریکا در لبنان و تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را هنوز به یاد دارند و اگر می‌خواهند هم چنان در صلح و آرامشی که امروز دارند زندگی کنند باید نسبت به دخالت‌های آمریکا و متحدانش در امور داخلی لبنان، آگاهی داشته باشند.

انتهای پیام/فارس