سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:09 - یکشنبه 29 بهمن 1396

بصیرپور هشدار داد:

تابستان بحرانی در انتظار اصفهان/ آب شرب انتقالی به یزد ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه بهار و تابستان ۹۷ اصفهان شرایط آبی سختی را پیش رو خواهد داشت، گفت: قرار است آب شرب انتقالی به یزد و اصفهان در سال آبی جاری، ۱۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش اصفهان شرق،علی بصیرپور در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود ۱۲۹ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته کاهش شدیدی داشته است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد حجم سد زاینده رود آب دارد، گفت: سال گذشته و در حالی که در این برهه از زمان حقآبه های کشاورزان شرق اصفهان تحویل داده شده بود ذخیره سد زاینده رود حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه در سال آبی جاری میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است، گفت: هم اکنون میزان ورودی سد زاینده رود ۱۰ متر و خروجی سد حدود ۱۰ و نیم متر است.

وی با تاکید بر اینکه امسال اصفهان شرایط آبی سختی را پیش رو خواهد داشت و باید صرفه جویی های شدیدی اعمال شود، تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای برای سال آب جاری برای بخش صنعت صرفه جویی خواهد داشت و در این راستا آب تحویلی به صنعت باید حدود ۲۰ درصد کاهش یابد.

بصیرپور با بیان اینکه اگر از اکنون تا دو ماه آینده بارشی نداشته باشیم به طور قطع در بهار و تابستان به مشکل بر می خوریم، تاکید کرد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است آب شرب انتقالی به یزد و اصفهان در سال آبی جاری، ۱۰ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.