سرویس: اجتماعی 14:12 - شنبه 28 بهمن 1396

رییس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

دستگیری خبرنگار رادیو فردا در اغتشاشات اصفهان/سرشاخه‌های اغتشاشات هنوز بازداشت هستند

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تعدادی از سرشاخه‌های اغتشاشات اخیر اصفهان هنوز در زندان هستند.

به گزارش اصفهان شرق، احمد خسروی‌وفادر خصوص دستگیری‌های اغتشاشات اخیر اظهار کرد: یکی از اولین نفرات دستگیر شده در اصفهان خبرنگار رادیو فردا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عمده افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر از زندان آزاد شده‌اند، افزود: تعداد کمی از افراد که سرشاخه‌های اغتشاشات هستند هنوز در زندان به سر می‌برند اما افراد فریب خورده‌ای که دستگیر شده بودند با گرفتن تعهداتی از زندان آزاد شدند.

خسروی وفا در خصوص دیدگاه دستگاه قضایی در خصوص فعالیت چایخانه‌داران استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی به هیچ وجه مانعی برای فعالیت چایخانه‌داران سنتی دارای مجوز نمی‌بیند و این واحدها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: اختلافات موجود با این صنف تنها بر سر ارائه قلیان است که به زودی دستگاه قضایی استان نسبت به اتخاذ تصمیمات جامعی در مورد چایخانه‌داران سنتی که از قدیم عرضه قلیان در آنها انجام می‌شده است، اقدام خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان همچنین در خصوص آمار زندانیان اتباع در زندان‌های استان اصفهان گفت: آمار این دسته از زندانیان بسیار پایین است و خوشبختانه زندانی اتباع چندانی در استان نداریم.

 بیشترین جرایم زنان زندانی اصفهان

خسروی وفا همچنین در خصوص بیشترین میزان جرایم زنان زندانی استان اصفهان اظهار کرد: برخی جرایم زنان زندانی، مربوط به اقدام یا همکاری در عرضه و فروش موادمخدر و بعد از آن اقدام به جرم سرقت است.

وی در خصوص تصویب حکم لغو اعدام در مورد مجرمان موادمخدر گفت: به هر حال دستگاه قضایی تابع قوانین است و زمانیکه این موضوع در مجلس تصویب شده است ما هم مکلف به اجرا هستیم.

خسروی وفا در خصوص جابجایی نرخ جرایم در استان اصفهان خاطرنشان کرد: جرم سرقت که تا سه سال پیش اولین جرم استان بود به رتبه سوم و جرم ایراد ضرب و جرح که رتبه دوم را داشت به رتبه چهارم تنزل یافته است.

وی با بیان اینکه جرم ضرب و جرح هنوز در بسیاری از استان‌ها جرم دوم است، گفت: این تنزل رتبه در جرایم تنها به دلیل اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در طول این سال‌ها در استان اصفهان انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص افزایش یا کاهش ورودی‌های زندان‌های استان اصفهان نیز گفت: در مقایسه با سال ۹۵، امسال ورودی‌ها افزایش چندانی نداشته است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.