اصفهان شرق

انتظار به سرآمد/ شرق اصفهان بی صبرانه مشتاق ورود هفت شهید گمنام/

کدخبر: 160790
1396/11/27 در ساعت 15:38

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان، مردم شرق شهرستان اصفهان مردمی سخت‌کوش و انقلابی هستند و علارغم مشکلاتی اعم از خشکسالی و رکود اقتصادی که معیشت آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است با تمام وجود پای انقلاب ایستاده‌اند و این‌را در حضور با شکوه و تماشایی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به تصویر کشیدند.

مردم این منطقه با قدر شناسی از مقام شهدا، ارزش و جایگاه خاصی را برای این‌ ستون‌های انقلاب قائلند و در این میان نقش شهیدان گمنام بسیار ملموس تر و توجه مردم منطقه بیش‌تر به سوی به‌آن‌هاست، از این رو در شهر‌های شرق شهرستان اصفهان که تا کنون شهدای گمنام دفن شده‌اند مردم به صورت خود جوش بسیاری از مراسمات ملی و مذهبی را در کنار مزار این شهیدان برگزار ‌می‌کنند و مزار شهدای گمنام به یک قطب و محل شروع یا پایان مراسمات شهرهای دارای شهید گمنام تبدیل شده است.

اهمیت شهدای گمنام برای مردم شرق شهرستان اصفهان به یک مطالبه برای‌شهرها و روستاهایی که شهید گمنام ندارند از مسئولان شهر و روستا تبدیل شده است و مردم به شکل‌های مختلف این مطالبه خود را دنبال می‌کنند.

بعد از مدت‌ها تلاش و پیگیری پیکر مطهر هفت شهید گمنام منطقه شرق شهرستان اصفهان را عطر افشانی خواهد کرد، از این هفت شهید ۳ شهید در بخش کوهپایه تشییع و تدفین، یک شهید گمنام ۳۸ ساله در مرکز پدافند هوایی، یک شهید ۲۵ ساله از عملیات رمضان و یک شهید ۲۱ ساله از عملیات کربلای ۴ میهمان بخش کوهپایه می‌شوند.

تحقق انتظار مردم ولایتمدار شهر تودشک برای میزبانی از دو شهید گمنام

شهردار شهر تودشک می‌گوید: یکی از مطالبات مردم شهر تودشک که به جد دنبال می‌شد میزبانی این شهر از شهید گمنام بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای هماهنگی و برنامه‌ریزی تشییع و تدفین شهدا، افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف و به کار گیری ظرفیت بخش کوهپایه همه‌چیز برای تشییع شهدا در شهر تودشک اماده است.

محمد‌‌رضا مجلسی اذعان کرد: با اطلاع رسانی به شکل‌های مختلف و با ایجاد شرایط حضور مردم روستاهای اطراف تودشک و دعوت از شهر‌های دیگر بخش تشییع و تدفین با حضور حداکثری مردم انجام‌ خواهد شد.

وی گفت: حضور پیکر مطهر شهدای گمنام افتخاری‌است برای بخش کوهپایه و پیکر‌ها از عصر شنبه برای بهره‌مندی مردم شهرها و روستاهای دیگر بخش کوهپایه به بخش اورده می‌شود.

شهردار تودشک با اشاره به زمان دقیق تشییع شهدا در شهر تودشک، تصریح کرد: سه‌شنبه اول اسفند ساعت ۹صبح تشییع در شهر تودشک با تجمع روبروی بانک صادرات و خیابان گلزار آغاز خواهد شد.

وی افزود: بعد از مراسم تشییع و تدفین مراسمات بزرگداشت این شهیدان تحت عناوین مختلف در شهر تودشک برگزار می‌شود و حضور شهدای گمنام افتخاری است که نصیب شهر تودشک شده است

سومین شهید در بخش کوهپایه در محل پدافند هوایی هاشم اباد تشییع و تدفین می‌شود و دو شهید دیگر در شهر اژیه که مردم این شهر مدت‌هاست برای مزین شدن شهرشان با شهید گمنام لحظه شماری ‌می‌کنند یک شهید ۲۰ ساله از عملیات محرم در منطقه شرهانی و یک شهید ۲۵ ساله از عملیات رمضان میهمان شهر اژیه می‌شود.


آغوش باز اژیه به روی شهدای گمنام

شهردار اژیه با اشاره به پیگیری چهار ساله برای تخصیص سهمیه شهید گمنام به اژیه گفت: مردم خواستار ورود شهدای گمنام به اژیه هستند و برای ورود این عزیزان لحظه شماری می کنند و با مرتفع شدن مشکلات در جا نمایی دفن پیکر شهدا شهر اژیه میزبان ۲ شهید گمنام خواهد بود که در روز سه‌شنبه یکم اسفند ساعت ۱۰ صبح از میدان ولایت تشییع می‌شوند.

حسین نظام زاده تصریح کرد: خوشبختانه پیکر شهیدان زودتر وارد بخش شده و این فرصت برای مردم شهر‌ها و روستاهای دیگر نیز وجود دارد که از عطر افشانی شهدا در محیط زندگی خود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به جلسات متعدد برای برگزاری با شکوه مراسم تشییع، اظهار کرد: برای مشارکت و همکاری و هماهنگی مسئولان، سازمان‌ها و ارگان‌ها جلساتی به ریاست بخشدار و دبیری شهرداری اژیه برگزار شده و همه چیز برای ورود و تشییع با شکوه پیکر مطهر شهدا آماده است.

شهردار اژیه خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی‌های انجام گرفته و دعوت از مردم روستا‌ها، شهر‌ها و بخش‌های مجاور همه چیز برای حضور حداکثری مردم اماده شده است و شب وداع با پیکر مطهر این دو شهید در حسینیه شهدا شهر اژیه برگزار خواهد شد.


شور و شعف مردم حسن آباد در انتظار ورود پیکر شهیدان مثال زدنی است

چراغ دیگر افتخار برای مردم شهر حسن آباد روشن شد و این شهر میزبان یک شهید ۲۷ ساله از عملیات خیبر و یک شهید ۱۹ ساله از عملیات رمضان است.

شهردار حسن آباد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای برگزاری تشییع شهدا در حسن آباد، گفت: با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای انجام با شکوه مراسم تشییع و تدفین شهدا انجام شده است.

وی افزود: با اطلاع رسانی، دعوت و تبلیغات گسترده و نصب بنر در شهر و روستا‌های اطراف سعی در حضور حداکثری مردم و مقدمات برگزاری تشییع با شکوه فراهم شده است.

داوود صادقی حسن‌آبادی تصریح کرد: حدود یک‌ماه است مقدمات حضور پیکر مطهر شهیدان گمنام در شهر حسن آباد در حال انجام است و با بازدید سردار باقر زاده از محل دفن شهدا توصیه‌های ایشان نیز مد نظر قرار داده شد.

وی حضور شهدا به حسن آباد را یک افتخار دانست و افزود: حضور پیکر مطهر شهدای گمنام یک افتخار است که نصیب شهر شده و برای بهره‌مندی اهالی روستا‌ها و دهستان‌های اطراف و با توجه به ورود پیکر شهدا از عصر شنبه؛ ترتیبی اتخاذ شده است که پیکر مطهر شهیدان روستا‌ها و دهستان‌های مجاور را نیز مزین کند.

وی با اشاره به ساعت دقیق تشییع شهدا در حسن آباد خاطرنشان کرد: ساعت ۹ صبح سه‌شنبه از میدان نماز به سمت گلزار شهدا پیکر این دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس تشییع خواهد شد و بعد از تدفین شهدا مراسم سومین روز شهدا در مسجد امام خمینی قلعه، مراسم هفتمین روز در مسجد جامع و مراسم چهلم در مسجد حاج حسن برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، بعد از مدت‌ها انتظار و پیگیری بالاخره شرق اصفهان فرزاندان دلیر خود را در آغوش می‌گیرد و قلب‌های مردم شرق اصفهان بی‌صبرانه منتظر تسکین حضور شهدای گمنام است.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه