اصفهان شرق

بخش کوهپایه میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود/ پایان انتظار مردم تودشک در روز شهادت حضرت زهرا(س)

کدخبر: 160772
1396/11/26 در ساعت 17:11

به گزارش اصفهان شرق، حسین ثالثی امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی تشییع و تدفین شهدای بخش کوهپایه اظهار کرد: بخش کوهپایه با پیکر مطهر ۳ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس مزین می‌شود.

وی افزود: این ۳ شهید گمنام بعد از تشییع در بخش کوهپایه در شهر تودشک و پایگاه هوایی هاشم آباد تدفین می‌شوند.

بخشدار بخش کوهپایه با اشاره به اهمیت و نقش ویژه شهدا، تصریح کرد: همه ادارات و ارگان‌ها موظف هستند تا برای هر‌ چه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع و تدفین نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم احمدی نسب با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: شهدا هستی خود را برای انقلاب هدیه کردند پس بر ماست که هر آنچه که می‌توانیم برای ان‌ها و در راه ان‌ها انجام دهیم.

وی با بیان خاطره‌ای از زمان حضور خود در جبهه‌های جنگ تحمیلی، افزود: جبهه‌ها دانشگاه است دانشگاهی که فردی را تربیت می‌کند که حتی از انجام کوچکترین گناه نیز پریشان خاطر می‌شود.

امام جمعه شهر تودشک تصریح کرد: باید با دعوت از مردم روستا‌ها و شهر‌های بخش کوهپایه و اطلاع رسانی‌های لازم تشییع و تدفین شهدا هر چه با شکوه‌تر و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

حجت الاسلام احمد شاکری با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ۲۲ بهمن امسال در نهایت ناباوری دشمنان تماشایی و باشکوه برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد، افزود: اسلام جهاد را قرار داد و ان‌را واجب کرد تا موجب عزت اسلام شود و امروز در نظر مردم جهان و موقعیت کشورمان با ۴۰ سال پیش کاملا متفاوت است

امام جمعه شهر کوهپایه با اشاره به نقش و اهمیت شهدا، تصریح کرد: باید برای حفظ آرمان‌های شهدا و دنباله روی از راه آن‌ها همگی به وظایف خود عمل کنیم.

حسین رجبی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخش کوهپایه میزبان پیکر مطهر ۳ شهید گمنام است.

وی افزود: شهید گمنام یعنی هنوز مادر و پدری در انتظار پیکر فرزند شهید خود هستند؛ شهید گمنام ایستادگی و مقاومت تا آخرین نفس برای ایجاد آزادی و امنیت کشور بدون هیچ اسمی است.

فرمانده حوزه حضرت امیر بخش کوهپایه تصریح کرد: شنبه بعد از پیکر مطهر این سه شهید گمنام وارد بخش کوهپایه می‌شود و ۲۸ روستا و ۳ شهر این بخش را عطر افشانی خواهد کرد.

رجبی خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی و کمک مسئولین، دستگاه‌ها و نهادها و با حضور حداکثری مردم در هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن تشییع و تدفین این شهدا در بخش کوهپایه بکوشیم.

سرهنگ دانشور فرمانده پایگاه هوایی هاشم آباد بخش کوهپایه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: آمادگی کامل برای تشییع و تدفین شهید گمنام در این پایگاه وجود دارد و این تشییع و تدفین در روز سه‌شنبه با حضور مسئولان انجام خواهد شد

محسن علیخانی با اشاره به نقش و اهمیت شهدا، اظهار کرد: شهرداری کوهپایه با تمام پتانسیل خود برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر تشییع و تدفین شهدا در بخش اماده است.

شهردار کوهپایه تصریح کرد: اتوبوس شهرداری کوهپایه و دیگر امکانات شهرداری برای انجام مقدمات تشییع و تدفین در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. و امادگی وجود دارد از ظرفیت‌های شهرداری کوهپایه برای تشییع و تدفین استفاده شود.

محمد رضا مجلسی اظهار کرد: لازم است ادارات و سازمان‌های که در شهر کوهپایه واقع هستند اما فعالیت ان‌ها در بخش ترسیم می‌شود بیش‌تر از پیش به شهر‌های تودشک و سجزی توجه و در مراسمات این شهر‌ها حضوری پر رنگ تر داشته باشند.

وی افزود: در شهر تودشک جلسات متعددی برگزار و کمیته‌های مورد نیاز تشکیل و تقسیم کار صورت گرفته است

شهردار شهر تودشک با اشاره به عدم وجود بعضی از امکانات در تودشک، تصریح کرد: می‌طلبد که برای برگزاری تشییع شهدای گمنام امکانات بخش کوهپایه به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع در شهر تودشک ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه انجام می‌شود و می‌طلبد که تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های بخش کوهپایه با همکاری خود در برگزاری با شکوه این مراسم نقش افرینی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، تمامی مسئولان حاضر در جلسه از اراده خود برای ایجاد و انجام برگزاری با شکوه مراسم تشییع و تدفین شهدا در بخش کوهپایه و بکار گیری تمام پتانسیل سازمان، نهاد و اداره مربوط به خود اعلام امادگی کردند.