سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:11 - جمعه 27 بهمن 1396

کنترل در دوره نقاهت؛

راهکارهای کنترل آنفلوآنزا در محل کار

پس از ابتلا به آنفلوآنزا در اولین روز‌های بازگشت به محل کار، احتمال سرایت بیماری به دیگران وجود دارد به همین دلیل باید راهکار‌های پیشگیری و کنترل بیماری را بیاموزید.

به گزارش اصفهان شرق، ابتلا به آنفلوآنزای فصلی افزون بر خود فرد می‌تواند سبب ابتلای سایرین از جمله اعضای خانواده، کادر پزشکی، دوستان و همکاران به این بیماری شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در زمان اوج سرایت پذیر بودن بیماری در منزل استراحت کنند و پس از پایان خطر انتقال بیماری به محل کار بروند.
اما در همین بازه زمانی تا بهبود کامل نیز امکان سرایت بیماری وجود دارد به همین دلیل باید راهکار‌های جلوگیری از انتقال بیماری را بیاموزید.
در مرحله اول، دارو‌ها را همراه خود به محل کارببرید و در زمان مناسب مصرف کنید تا به روند درمان شما کمک کند، دست‌های خود را در بازه‌های زمانی منظم (هربار ۲۰ ثانیه با آب و صابون) بشویید، زیرا یکی از راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا، دست‌های آلوده به ویروس است، همچنین می‌توانید از ژل‌های شوینده آنتی باکتریال یا دستمال‌های مرطوب حاوی مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.


استفاده از دستمال در زمان عطسه و سرفه، خودداری از اشتراک غذا با سایرین، استفاده از دستکش استریل یا یک بار مصرف برای دست زدن به دستگیره درب‌ها، دکمه آسانسور، دستگیره دریخچال، مایکروفر یا حتی دستگاه قهوه ساز، تلفن، لوازم التحریر و حتی کیبورد و ماوس رایانه که به صورت اشتراکی استفاده می‌شوند مانع از سرایت بیماری به دیگران می‌شوند.


با وجود تجویز دارو‌های مبارزه با آنفلوآنزا، از جمله آنتی بیوتیک‌های خوراکی و تزریقی، کارشناسان بازه زمانی 2 هفته‌ای را برای درمان کامل این بیماری مورد نیاز می‌دانند.

تا زمانی که تب شما قطع نشده است به محل کار نروید، زیرا احتمال سرایت بیماری به دیگران وجود دارد. حتماً قبل از رفتن به محل کار درجه حرارت بدن خود را اندازه گیری کنید واگر تب بالا دارید به استراحت درمنزل ادامه دهید.

 

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است به همین دلیل باید مراقبت سلامت خود باشید تا به این بیماری مبتلا نشوید، همچنین تزریق واکسن آنفلوآنزا پیش از آغاز فصل سرما راهکاری فوق العاده برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است.

اگر مجبور به رفتن به محل کار خود در زمان بیماری هستید برای جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران می‌توانید از ماسک‌های کاغذی استفاده کنید. اما باید زود به زود ماسک کاغذی را تعویض کنید، زیرا زمانی که ماسک براثر تنفس شما خیس می‌شود کارایی خود را ازدست می‌دهد و میکروب و باکتری‌ها به راحتی به محیط خارج نفوذ می‌کنند.

در کنار رعایت نکته‌های بهداشتی، مصرف مواد غذایی سالم، انواع میوه و سبزیجات تازه، شلغم، لیموشیرین، پرتقال، سیب، نوشیدنی‌های گرم، چون چای سبز، شیر گرم، سوپ، چای کم رنگ، شکلات داغ (برای بیماری‌های ویروسی و نه آنژین چرکی)، چای بابونه، محلول عسل و لیمو ترش یا چای زنجبیل، پرهیز از کار‌های سنگین فیزیکی یا فعالیت‌های ذهنی پیچیده، می‌تواند سبب درمان سریعتر فرد و جلوگیری از ابتلای اطرافیان به بیماری شود.


در زمان ابتلا به آنفلوآنزا یا سرما خوردگی برای جلوگیری از سرایت بیماری از معاشرت با گروه‌های پرخطر، چون افراد سالمند، مبتلایان به سرطان، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن، کودکان، زنان باردار خوددار کنید.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.