اصفهان شرق

آغاز جشنواره گیاهان دارویی و غذایی سالم در اصفهان/ مشاوره و آموزش رایگان برای داشتن تغذیه سالم‌تر

کدخبر: 160665
1396/11/25 در ساعت 13:12

به گزارش اصفهان شرق، اصغر کشاورز راد  اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره گیاهان دارویی و محصولات غذایی سالم از روز چهارشنبه 25 بهمن آغاز شده و تا 29 بهمن ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی شهروندان با محصولات غذایی سالم و ارگانیک است، افزود: مردم آشنایی لازم با این مباحث را ندارند و از طرفی هم دسترسی آسانی به مراکز مطمئن محصولات گیاهی و غذایی سالم وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بازار گیاهان دارویی در طول سال ارائه خدمات دائمی داشته و کلاس‌های مشاوره، غذای سالم، مزاج شناسی و … برگزار می‌شود، علاوه بر این 10 غرفه در این جشنواره اضافه شده و آن‌ها نیز خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

به گفته کشاورز، محصولات گلخانه‌ای سالم، پرورش زالوی طبی، آب سالم، شیرینی سالم، رایحه درمانی، پایش سلامت و … از جمله مباحث ارائه شده در غرفه‌های چهاردهمین جشنواره گیاهان دارویی و محصولات غذایی سالم خواهد بود.

وی اضافه کرد: به ازای خرید 40 هزار تومانی یک کارت حضور در قرعه‌کشی به خریداران داده می‌شود و در پایان هر شب جنگ شادی برگزار و به 20 نفر به قید قرعه بسته غذای سالم اهدا می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تأکید کرد: هیچ‌گونه بودجه‌ای از طرف سازمان میادین به این برنامه اختصاص پیدا نمی‌کند، تخفیفات و هدایایی که داده می‌شود بر عهده بهره‌بردار، تولیدکننده و سرمایه‌گذار است.

کشاورز با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه غذای سالم عنوان کرد: بنا داریم با همکاری جهاد کشاورزی محصولات طبیعی و مورد تأیید را در فروشگاه‌های کوثر نیز عرضه کنیم.

وی در خصوص برگزاری 13 دوره از جشنواره گیاهان دارویی و محصولات غذایی سالم یادآور شد: استقبال مردم از این جشنواره‌ها رو به افزایش بوده و این در نظرات و پیشنهاد‌هایی که می‌دهند مشهود است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در پایان تأکید کرد: در بازار گیاهان دارویی طبابت به هیچ عنوان انجام نمی‌شود، صرفاً مشاوره و آموزش اصلاح روش تغذیه با هدف داشتن بدن سالم به شهروندان داده می‌شود.

انتهای پیام/فارس