سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:33 - جمعه 15 فروردین 1393

4 مرزبان ایرانی وارد خاک کشور شدند/ تحویل پیکر شهید دانایی فر به مقامات ایرانی 4 مرزبان ایرانی وارد خاک کشور شدند/ تحویل پیکر شهید دانایی فر به مقامات ایرانی

با گذشت 2 ماه از ربوده شدن مرزبانان ایرانی، امروز مرزبانان ایرانی وارد خاک کشور شدند.

به گزارش اصفهان شرق: روز هفدهم بهمن ماه سال گذشته 5تن از مرزبانان ایرانی در منطقه مرزی سراوان ربوده شدند که 3 روز بعد گروهک جیش الظلم این مسئولیت را برعهده گرفت و چندی بعد اعلام کرد که این مرزبانان را در قبال آزادی زندانیان اهل سنت آزاد می کند.

تلاش های مسئولین در قبال آزاد سازی این مرزبانان به نتیجه ای نرسید و هر روز خبر تازه ای از ازادی یا شهادت انها منتشر می شد که موج نگرانی را به خانواده آنها وارد کرده بود.

در اواخر سال 92 خبر انجام یک عملیات در منطقه ای از پاکستان منتشر شد که در پی آن اعلام شد مرزبانان ایرانی طی این عملیات آزاد شده اند.

اما با گذشت جند ساعت مشخص شد که افراد آزاد شده مرزبانان ایرانی نبودند.

برخی از مسئولین قول آزادی مرزبانان در شب های عید را به مردم دادند.

در همین حال کمپین آزادی مرزبانان ایرانی تشکیل شد و تعداد زیادی از هنرمندان و مردم با امضای این کمپین و ارسال نامه آن به سازمان حقوق بشر خواستار آزادی مرزبانان ایرانی شدند.

در همین حال در ایام نوروز گروهک جیش الظلم برای اثبات ادعای خود خبر شهادت یکی از مرزبانان را منتشر کرد.

با این اتفاق مردم زیادی برای آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده در مشهد در مقابل کنسولگری پاکستان تجمع کردند که در نهایت مقامات پاکستانی اعلام کردند اثری از مرزبانان در پاکستان نیست.

برخی از مقامات ایرانی این ادعا را رد کرده و اعلام کردند توانسته اند حتی محل اسکان این گروهک را ردیابی کنند.

در ادامه این اتفاقات و تجمع های دیگری در کشور، گروهک جیش الظلماعلام کرد فعلا آسیبی به دیگر مرزبانان نمی رساند.

صبح امروز در پی انتشار خبری در سایت مربوط به گروهک جیش الظلم در خصوص آزادی مرزبانان، برخی از مسئولین در وزارت کشور این خبر را تکذیب کردند.

در نهایت یک مقام آگاه در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ها ساعاتی قبل از سوی گروهک جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

درنهایت 4 سرباز هنگ مرزی در ید گروهک در حوالی میل مرزی 132 تحویل مقامات امنیتی جمهوری اسلامی داده شدند.

گفته می شود پیکر شهید دانایی فر نیز به همراه این 4سرباز به مقامات ایرانی تحویل داده شده است.

منبع: دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.