سرویس: فرهنگ و هنر 16:05 - سه شنبه 24 بهمن 1396

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

سی و سه پل با کم‌ترین تأثیر روی سیما و سازه‌ ایمن‌سازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اجرای طرح ایمن‌سازی سی و سه پل با کم‌ترین تأثیر روی سیما و سازه‌های این پل تاریخی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فریدون اللهیاری  با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی سی و سه پل اظهار کرد: سی و سه پل به عنوان یکی از پل‌های تاریخی بی‌نظیر جهان و جزو افتخارات میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود، بنابراین همه وظیفه داریم تا با حساسیت‌های ویژه‌ای بحث‌های پیرامون سی و سه پل را پیگیری کنیم.

وی با بیان این که میراث فرهنگی برنامه جامعی به صورت مشترک با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر درخصوص پل‌های تاریخی اصفهان را پیگیری می‌کند، افزود: در این برنامه استحکام‌بخشی و ایجاد سیمای مناسب پل‌های تاریخی اصفهان مد نظر است؛ ایمن‌سازی سی و سه پل ضروری است چراکه حفظ جان مردمی که از روی این پل تردد می‌کنند، اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ایمن‌سازی سی و سه پل مسؤولیت حقوقی و قانونی دستگاه‌های متولی است؛ با توجه به بررسی‌های جامع انجام‌گرفته در شورای فنی میراث فرهنگی استان اصفهان، اخذ نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران دارای ایده در این حوزه، طرح نهایی ایمن‌سازی سی و سه پل تدوین شده است.

وی با بیان این که طرح ایمن‌سازی سی و سه پل با دو رویکرد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان درصدد آن است تا این طرح با کم‌ترین تأثیر روی سیما و منظر سی و سه پل انجام شود و نصب آن هیچ‌گونه تأثیری بر سازه‌های تاریخی این پل نداشته باشد.

اللهیاری اذعان داشت: جنس سازه ایمن‌سازی سی و سه پل ترکیبی از فلز و کابل است و ممکن است در بخش‌هایی از آن نیز از چوب استفاده شود؛ مصوبه طرح ایمن‌سازی سی و سه پل نهایی و برای اجرا به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ابلاغ شده که مراحل اجرایی آن در حال پیگیری است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.