اصفهان شرق

برداشت ۲۹۳ میلیون مترمکعبی از تصفیه خانه بابا شیخ علی برای شرب

کدخبر: 160543
1396/11/23 در ساعت 17:07

حسن غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال با وضعیت بارشی نامناسبی مواجه بودیم بنابراین با هماهنگی مسئولان تصمیم گرفته شد به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل شرب در سال آینده حداکثر برداشت را از تصفیه خانه بابا شیخ علی داشته باشیم و به صورت مستمر برداشت کنیم.

وی بیان داشت: متاسفانه وضعیت بارش‌ها امسال در شهر اصفهان بسیار بد بوده است و مجموعا چهار و نیم میلی متر بارش داشتیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان اعلام کرد: این در حالی است که در شرایط مشابه سال گذشته ۵۳ میلی متر بارش داشتیم که نسبت به سال گذشته که سال کم بارشی بود، امسال وضعیت بسیار نامناسب تر بود.

وی با اشاره به اینکه در سرشاخه ها تا اوایل هفته جاری ۱۹۰ میلی متر بارش داشتیم، اظهار داشت: سال گذشته بارش ها در شرایط مشابه نزدیک به ۷۷۰ میلی متر بود و هم اکنون وضعیت تامین آب در استان اصفهان، خاص است.

پرت آب در اصفهان از ۳۱ درصد به ۱۷ درصد کاهش یافت

غلامی در پاسخ به اینکه در سال های گذشته با جیره بندی آب به صورت نامحسوس مواجه بودیم آیا سال آینده ما جیره بندی آب را به شکل محسوس خواهیم داشت، ادامه داد: در سال های گذشته حقیقتا جیره بندی نداشتیم و اگر شاهد قطعی آب بودیم به خاطر پمپاژهایی بود که در یک محله وجود داشت که با شناسایی این افراد می توان از قطعی آب در آن محله جلوگیری کرد که باید همسایه ها با ارائه گزارش ما را در شناسایی متخلفین یاری کنند.

وی گفت: به طور قطع سال آینده با افت فشار آب مواجهیم و تلاش داریم که با روش های مدیریت مختلف از جمله جلوگیری از پرت آب که توانستیم طی سال های گذشته از ۳۱ درصد به ۱۷ درصد برسانیم، به نوعی به مدیریت صحیح آب دست یابیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان بیان داشت: شناسایی مشترکان پر مصرف یکی دیگر از راهکارهایی است که برای مدیریت بهینه منابع آب صورت می گیرد.

وی در پاسخ به اینکه ۱۷ درصد پرت آب رقم بالایی است، گفت: پرت در دو بخش فیزیکی و غیر فیزیکی رخ می دهد که تنها ۱۰ درصد پرت فیزیکی داریم و ما بقی پرت غیر فیزیکی است که نشت کردن لوله های آب و قدیمی بودن کنتورها نیز سبب پرت آب می شود.

غلامی گفت: کنتورهای آب باید هر شش ماه یکبار عوض شود چون دقتش را از دست می‌دهد و قرار شد در یک دوره ۱۰ ساله آنها را تعویض کنیم تا از هدر رفت غیر فیزیکی آب جلوگیری شود.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های شدید در اصفهان و عدم بارش کافی در سالجاری، در سال آبی ۹۶ تا ۹۷، نزدیک به ۲۹۳ میلیون متر مکعب آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی برداشت خواهد شد.

انتهای پیام/مهر