سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:00 - جمعه 15 فروردین 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

مسئولین عملکردشان را در راستای فرمایشات ولی زمان قرار دهند تا پا روی خون شهدا نگذارند

امام جمعه شهر نصر آباد در خطبه های نماز جمعه گفت: آمریکا از استقلال ایران و تکیه بر قدرت ملی می ترسد و در این راستا انرژی هسته ای بهانه ی بیش در راستای جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق : حجت السلام علیرضا فرهنگ در خطبه های این هفته بعد از دعوت به تقوای الهی به بررسی راههای ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره و اظهار داشت: فرهنگ و آداب و رسوم در جامعه به 2 طریق عقیده ، فکر و همچنین عمل و رفتار قابل بررسی می باشد و ریشه ی رفتار و اعمال انسان را در افکار و عقاید او می بایست بررسی کرد. باید بدانیم که هر کدام بر دیگری اثر گذار است و می بایست برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه فرهنگسازی در فکرها و عقاید را نهادینه کنیم.

وی با توجه به باورهای مردم در جامعه گفت: جامعه ای را می توان دارای فرهنگ دینی نام نهاد که باورهای مردم آن جامعه باورهای الهی و دینی باشد و آنچه که معلوم و مشهود است امروزه سبک زندگی جوامع تحت تاثیر جوامع غربی قرار می گیرد و یکی از راههای نفوذ این فرهنگ سرمایه گذاری بر فکر و عقاید مردم آن جامعه است.

خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در ادامه با اشاره به 2 باور که از روحیه توحید و خدا باوری سر چشمه می گیرد خاطر نشان کرد: اعتقاد به این فکر که خدا شاهد و ناظر ماست و ما در مقابل خداوند جوابگو هستیم و همچنین نصرتی که خداوند به ما ارزانی می کند از نتایج باورهایی بود که اسلام را در دوران جاهلیت عرب به اوج رساند و در جریان 8 سال دفاع مقدس در برابر تمامی ابر قدرت ها پیروز شدیم، لذا آرامش واقعی در بین فرد فرد جامعه در پرتو فرهنگ های دینی و باور های الهی در آن جامعه است و می بایست تلاش فراوان به منظور ترویج فرهنگ دینی بر فکر و عقیده ی مردم داشته باشیم. حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تشکر از حضور مردم در عزاداری با شکوه حضرت تصریح نمود: هدف از خلقت ما این است که زندگی ما تحت تاثیر حضرت زهرا و ائمه اطهار می باشد و زندگی که رنگ اهل بیت داشته باشد در مقابل حوادث و فتنه های آخر الزمان بیمه می شود .

وی با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه ی سیاسی ایران و آمریکا گفت: به فرموده ی امام خمینی(ره) اگر کارتر در طول عمر خود کاری را کرد که به صلاح مردم بود همین قطع رابطه است، آمریکا از سال 32 تا 57 با حاکمیت خود در ایران، دولت را در مقابل مردم قرار داد و بعد از آن هم آرام ننشست و در دولت فعلی هم در طول 5 ماه 7 بار تهدید حمله ی نظامی را به ایران داشت پس باید بدانیم که رابطه آمریکا نه تنها خطر این کشور را کم نمی کند بلکه در نفوذ فرهنگ این کشور بر مردم کشورمان اثر می گذارد.

امام جمعه با ذکر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بهانه های آمریکا علیه ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی افزود: جنگ تمام عیار اقتصادی آمریکا علیه ایران به خاطر استقلال و مردم سالاری مردم ایران است و انرژی هسته ای بهانه ی بیش نیست و اگر این مساله حل شود آمریکا چیز دیگری را بهانه می کند همانطور که مشاهده کردید که پیش بینی رهبر انقلاب در تهیه پیش نویس قطعنامه ای با 23 بند توسط پارلمان اتحادیه اروپا علیه ایران به تحقق پیوست و مسئولان نظام در هر رده ای نمی خواهند پا روی خون شهیدان بگذارند ولی می بایست عملکردشان به گونه ای باشد که در راستای فرمایشات ولی زمان قرار بگیرد .

وی در پایان خطبه ها با ذکر سالروز شهادت مرتضی آوینی شهید اهل قلم ایران اسلامی در روز چهارشنبه 20 فروردین 93 شهادت را بابی عنوان کرد که خداوند به روی خوبان باز می کند و سعادتی برای فرد و ملت می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.