سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 14:45 - جمعه 15 فروردین 1393

نماز جمعه ورزنه:

از وظایف امام جمعه پیگیری مشکلات و دفاع از حقوق مردم خصوصا محرومین است

امام جمعه ورزنه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:در کنار تقویت مبانی اعتقادی و فرهنگی مردم ،پیگیری مشکلات و دفاع از حقوق مردم خصوصا محرومین از وظایف امام جمعه است و اگرحقی ناحق شده باشد باید امام جمعه خود را موظف بداند که کمک رسان مردم در تحقق حق خود باشد

حجت ‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهر ورزنه با اشاره به اینکه درقیامت از انسان سوال می شود اظهار داشت: آیه ی شریفه8از سوره مبارکه ی تکاثر و آیه 36سوره مبارکه ی اسراء در خصوص سوال از نعمت ها و نیز اعضاء و جوارح است که باید انسان برای مراقبت از این اهتمام لازم را داشته باشد.

امام جمعه ورزنه در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مردم به تقوی الهی و پرهیز از گناه و ایمان راسخ به خداوند متعال با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) بیان داشت: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری و آشنایی با اهلبیت و همچنین سبک زندگی حضرت فاطمه (س ) بسیار کار خوب و پسیندیده ای می باشد که برخود لازم می دانم از هیات های عزاداری و مساجد که در خصوص برگزار ی این گونه مجالس تلاش نموده اند تشکر کنم.

حجت الاسلام صادق زاده به 20فروردین روز فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: رمز به دست آوردن این تکنولوژی و بومی سازی آن مقاومت و ایستادگی مردم و دانشمندان ایران اسلامی می باشد.

وی در ادامه به وظایف امام جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار تقویت مبانی اعتقادی و فرهنگی مردم ،پیگیری مشکلات و دفاع از حقوق مردم خصوصا محرومین از وظایف امام جمعه است و اگرحقی ناحق شده باشد باید امام جمعه خود را موظف بداند که کمک رسان مردم در تحقق حق خود باشد و از هرگونه خط و جناح و سیاست بدور بوده و برای دلخوشی کسی حرف نزند و از آن طرف مسئولین هم باید بدانند آنجاییکه حق مردم مورد اجحاف قرار گرفت باید با مدیریت جهادی به فریاد مردم برسند چرا که همه ما در برابر خداوند متعال مسئولیم و روز قیامت پاسخ گوییم.

امام جمعه ورزنه در پایان خطبه هاگفت: در ایام نوروز مسافران زیادی به منطقه و شهرما حضور پیدا کردند که باید از زحمات مسئولین بخش، ستاد نوروزی که برای این عزیزان مسافر تسهیلاتی رافراهم کردند تشکر نماییم.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “از وظایف امام جمعه پیگیری مشکلات و دفاع از حقوق مردم خصوصا محرومین است”

  1. حسنعلی گفت:

    حاج اقا صادق زاده واقعا فردی شایسته میباشد فقط متاسفانه افراد ناشایست در اطراف ایشان هستن که کمی از مقبولیت ایشان نزد مردم کاسته شدهاست .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.