سرویس: تولیدی » خبر پوششی 17:15 - پنجشنبه 14 فروردین 1393

امام جمعه شهر اصفهان در جمع عزاداران روستای جزه

عزاداری شهادت حضرت زهرا اعتقادات ما را محکم می کند

امام جمعه اصفهان در اجتماع فاطمیون شرق اصفهان گفت : مهم خواندن شهادت حضرت زهرا(س) جدا از درس بودن برای شیعیان باعث استحکام اعتقاد و شیعه بودن پیروان آن حضرت است.

به گزارش مرادی هرندی خبرنگار اصفهان شرق: مراسم مذهبی فاطمیون همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزاده  سلطان سید محمود روستای جزه از توابع بخش کوهپایه با حضور هیئت های مذهبی بخش کوهپایه و شهرهای دیگر از شرق اصفهان برگزار شد.

در راستای این اجتماع بزرگ مذهبی فاطمیون شرق اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.

حضرت آیت الله طباطبایی نژاد با تسلیت شهادت یگانه دختر پیامبر اسلام حضور عزاداران و تشکر از حضور زنان و مردان اظهار داشت: بعد از سالها این توفیق نصیب من شد که در این روز بزرگ در این منطقه به خصوص در جزه حضور مردم رسیده و عرض سلامی داشته باشم و خدمت حجت الاسلام صادقی رییس سازمان اوقاف استان اصفهان و دوست قدیمی حضرت حجت الاسلام محمودی که واسطه ی این حضور شدند تشکر می کنم .

وی با اشاره به جمله ای در عظمت حضرت زهرا از یکی از علمای اهل تسنن گفت: یکی از اهل تسنن در کتاب خودش این جمله را نوشته است که اول شخصی که در روز قیامت وارد بهشت می شود فاطمه است. این جمله از زبان عالمی از اهل تسنن نوشته شده است که خیلی هم علاقه ای به تشیع ندارد و ظاهراٌ حقیقت این معنا را نفهمیده زیرا اگر حقیقت معنا را فهمیده بود قاعدتاٌ این جمله را عنوان نمی کرد، زیرا هر کسی بنابر شان خود به قیامت و بهشت می رود و اگر فاطمه اولین شخصی است که وارد بهشت می شود می بایست در دنیا نیز اولین شخص باشد و اگر در دنیا کسی اولین مقام را در نزد خدا نداشته باشد روز قیامت هم اولین مقام را نخواهد داشت.

امام جمعه با توجه به اینکه اولین شخص در دنیا حضرت محمد(ص) است ، خاطر نشان کرد: در عالم دنیا اولین خلق دنیا و بالاترین خلق خدا پیامبر است و می بایست در آخرت هم اولین شخصی که وارد بهشت می باشد پیامبر باشد و این عالم تسنن بر حسب جمله خود این را عنوان کرده که اولین شخص فاطمه (س) است و این جمله بر اساس این روایت قابل حل است که آمده است، اولین شخصی که وارد بهشت می شود محمد (ص) است و فاطمه جلوتر از حضرت است و این تعارفی است که پیامبر داشته است و فاطمه را جلو می برد و این همان معنایی است که امام خمینی(ره) در رابطه با حضرت زهرا (س) می فرمایند: که اگر فاطمه مرد بود پیغمبر می شد و اگر در این رابطه بگوییم که فاطمه از همه ی افراد بالاتر است حرف گزافی را نگفته ایم و اگر همه ی ائمه ی ما به خاطر حضرت اشک ریخته اند نه تنها بخاطر مادر بودنش بلکه به خاطر عظمت ایشان است.

وی بامهم خواندن شهادت همه ائمه اطهار، به پاس داشت 2 شهادت ائمه بزرگوار اشاره و تصریح نمود: رحلت و شهادت همه ائمه اطهار مهم است ولی می بایست 2 شهادت را به نحو بیشتری برگزار کنیم وآن شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت حضرت زهرا است زیرا در این دو شهادت ما درس گرفته و اعتقادات ما قوی می شود . شهادت حضرت زهرا اعتقاد و شیعه بودن را محکم تر می کند .

آیت الله طباطبایی نژاد در راستای حمایت حضرت زهرا از ولایت و امامت حضرت علی (ع) افزود: گریه ها، وصیت و مخفی بودن مزارحضرت زهرا حمایت از ولایت بود و من گمان می کنم که اگر ولی عصر هم ظهور کنند قبر مادرش را به ما نشان ندهد برای اینکه تاریکی و پنهان بودن قبر فاطمه روشنگر زندگی انسان است و همه باید متوجه شوند که فاطمه از دنیا رفت و از دشمنان امام علی (ع)راضی نبود زیرا که اجازه نداد که دشمنان در تشیع جنازه اش شرکت داشته باشند.

امام جمعه در سخنان پایانی خود عزاداران را جدا از گریه کردن برای حضرت زهرا به درس گرفتن از زندگی ایشان فرا خواند و خاطر نشان کرد : عزاداری برای حضرت زهرا همیشه باید زنده و تکرار شود زیرا شهادت حضرت زهرا و عزاداری برای آن حضرت درس هایی را در جهت بالا بردن اعتقاد مردم می دهد . همانطور که گریه ی حضرت زهرا (س) در قبرستان بقیع ظلم دشمنان آن حضرت را نشان می داد.

لازم به ذکر است نماز جماعت ظهر وعصر به امامت امام جمعه اصفهان اقامه شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.